Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

TVN znika z indeksów giełdowych

0
Podziel się:

Jak podała GPW, po sesji 8 września 2015 roku zostanie przeprowadzona korekta list uczestników indeksów mWIG40, WIG30, WIG30TR, WIG, WIG-Poland oraz WIG-media.

TVN znika z indeksów giełdowych
(TVN, materiały prasowe)

Po wtorkowej sesji, akcje TVN zniknęły z indeksów warszawskiej giełdy. Dotyczy to m.in. wskaźnika mWIG40, reprezentującego średnie spółki notowane na GPW. Zmiany związane są ze skupem przez Scripps Networks Interactive od inwestorów indywidualnych akcji firmy w celu wycofania spółki z obrotu giełdowego do końca tego roku.

Jak podała w komunikacie warszawska Giełda Papierów Wartościowych, po sesji 8 września 2015 roku zostanie przeprowadzona korekta nadzwyczajna list uczestników indeksów mWIG40, WIG30, WIG30TR, WIG, WIG-Poland oraz WIG-media polegająca na wykreśleniu akcji spółki TVN z list uczestników tych indeksów.

"Operacja wykreślenia akcji spółki TVN z portfeli wyżej wymienionych indeksów wynika z ich metodologii, zgodnie z którą w indeksach giełdowych nie mogą uczestniczyć spółki, których liczba akcji w wolnym obrocie jest niższa niż 10 proc." - czytamy w komunikacie GPW.

Na początku lipca amerykańska spółka Southbank Media Limited, należąca do Scripps Networks Interactive, ogłosiła wezwanie na 160,9 miliona akcji TVN. Za pojedynczy papier zaoferowano 20 złotych. To o ponad 3 złote więcej niż wynosił kurs akcji spółki na początku tego roku. Nie dziwi zatem zainteresowanie inwestorów tą ofertą.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, nowy inwestor pochodzący z USA wycofa spółkę z obrotu na GPW do końca 2015 roku.

Wcześniej Scripps Networks Interactive sfinalizował przejęcie 52,7 procent akcji TVN od Grupy ITI i Canal+. Firma zapłaciła 584 miliony euro za 100 procent udziałów w N-Vision, która posiada bezpośrednio i pośrednio - poprzez Polish Television Holding B.V. (PTH) - około 52,7 procent udziału w kapitale TVN S.A. Nabywcą jest Southbank Media Ltd. - brytyjska spółka zależna od Scripps Networks Interactive.

Scripps Networks Interactive to jeden z wiodących producentów angażujących treści dotyczących wnętrz, jedzenia oraz podróży. W portfolio SNI można znaleźć niezwykle popularne marki telewizyjne i internetowe, takie jak HGTV, DIY Network, Food Network, Cooking Channel, Travel Channel czy Great American Country, których łączny zasięg miesięczny w Stanach Zjednoczonych to ponad 190 milionów widzów.

Jak wcześniej zapowiadał nowy inwestor, rewolucji programowej nie będzie.

W indeksie mWIG40 miejsce TVN zajmie spółka PCM, której działalność polega m.in. na leasingu samochodów. Z kolei do indeksu WIG30 dołączy PKP Cargo.

Słabe wyniki TVN

Trzykrotnie mniejszy zysk w drugim kwartale rok do roku, spadek oglądalności głównego kanału telewizyjnego, a do tego kurcząca się baza klientów platformy nC+. Pierwsza połowa roku nie była dla TVN-u udana, ale prezes spółki jej gorsze wyniki tłumaczył między innymi kryzysem w Grecji, a także "niepewnością związaną z wyborami prezydenckimi w Polsce".

Prezes wskazał, że firma z optymizmem rozpoczyna drugą połowę roku, ponieważ poziom zamówień na lipiec i sierpień wskazuje na przyspieszenie wzrostu rynku, co TVN wykorzysta dzięki jesiennej ofercie programowej, wprowadzając nowe programy i seriale.

TVN odnotował w drugim kwartale 36,89 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 115,08 mln zł zysku rok wcześniej. Spadły też wyniki operacyjne mimo wzrostu przychodów.

W pierwszym półroczu 2015 roku spółka miała 116,35 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 126,21 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 808,33 mln zł w porównaniu z 784,33 mln zł rok wcześniej.

Liczba abonentów platformy nC+ wyniosła 2,1 mln na koniec drugiego kwartału 2015 roku. Na koniec pierwszego kwartału 2015 roku miała ona 2,12 mln abonentów, co oznaczało spadek o 3 proc. rok do roku. Z kolei na koniec ubiegłego roku liczba klientów platformy TV wynosiła 2,146 mln.

giełda
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)