"Z telefonów komórkowych korzysta 96,2% respondentów. W ponad połowie przypadków (54,3% wskazań) jest to jedna aktywna karta SIM. Średnio w przedsiębiorstwach są dwie aktywne karty SIM [dokładnie 2,2]. Zdecydowana większość badanych deklarowała, że nie zrezygnowałaby z telefonii komórkowej na rzecz telefonii stacjonarnej (75,2% wskazań)" - czytamy w raporcie.
Z telefonu stacjonarnego korzystało 19,4% firm. Najczęstszym powodem korzystania z tej usługi (50,8% respondentów) jest fakt, że "numer stacjonarny zwiększa wiarygodność firmy".
"Firmy posiadające dostęp do internetu najczęściej korzystają z internetu mobilnego w telefonie (56,2%) oraz internetu stacjonarnego (51,3%). Ponadto co trzecia firma posiada dostęp do internetu mobilnego [34,3%]" - czytamy dalej.
Głównym motywem korzystania z internetu mobilnego jest konieczność użytkowania internetu poza siedzibą firmy (65,6%). Znacznie rzadziej respondenci wskazywali na atrakcyjność oferty w stosunku do oferty internetu stacjonarnego (28,7%), otrzymanie internetu mobilnego w pakiecie z innymi usługami telekomunikacyjnymi (20,0%), czy też atrakcyjne ceny urządzeń (tablet, laptop) w ofercie (19%). Ponadto 14,7% pytanych jako powód podało brak możliwości połączenia internetu stacjonarnego.
Internet wykorzystywany jest przede wszystkim w celu zdobywania niezbędnych informacji (82,6%), komunikacji z klientami (68,2%) oraz korzystania z portali informacyjnych (64,6%). Najwięcej spośród respondentów - 38,7% przyznało, że internet jest ważnym narzędziem, ale ma charakter pomocniczy dla działalności firmy. Dla 28,4% dostęp do internetu jest niezbędny dla podstawowej działalności firmy.
Zdecydowana większość (79,8%) firm posiadających dostęp do internetu mobilnego (w tym internet mobilny w telefonie) korzysta z technologii LTE. Do korzystania z internetu mobilnego w technologii LTE respondenci wykorzystują głównie Smartfony (94,4%), przy czym dość popularny jest także laptop (60,8%), wskazał też UKE.
Badanie zostało wykonane w listopadzie-grudniu 2017 r. na ogólnopolskiej próbie 400 klientów instytucjonalnych.