Urząd Komunikacji Elektronicznej ukarał Telekomunikację Polską karą w wysokości 8 mln zł za naruszenie obowiązku zachowania określonych wartości wskaźników dostępności i jakości świadczenia usługi powszechnej.
_ W trakcie prowadzonego postępowania administracyjnego ustalono, że TP, jako przedsiębiorca wyznaczony do świadczenia usługi powszechnej, nie zachowywała ustalonych przez Prezesa UKE wartości wskaźników dostępności i jakości świadczenia usługi powszechnej w II półroczu 2006 r., w 2007 r. i I półroczu 2008 r. _ - czytamy w komunikacie.
Według UKE w W I półroczu 2008 r. nie zostały zachowane następujące wartości wskaźników: czas oczekiwania na przyłączenie do sieci i czas zestawienia połączeń.
_ Prezes UKE, ustalając wysokość kary pieniężnej, wziął pod uwagę fakt, iż osiągane przez TP wartości wskaźników dostępności i jakości usługi powszechnej ulegają poprawie, co widać na przykładzie danych z II półrocza 2006 r., 2007 r. i I półrocza 2008 r. Powyższe wpłynęło na obniżenie kary pieniężnej nałożonej wskazaną decyzją _ - czytamy dalej.
Narastająco w I-III kw. 2008 roku grupa TP SA miała 2009,00 mln zł zysku wo