Unified Factory wyemituje do 1,33 mln akcji serii E, z których chce pozyskać do 10 mln zł na inwestycje w zastosowanie sztucznej inteligencji w platformie Customer Service Automation, m.in. Chatbot czy Intelligent Search Engine, które spółka zaoferuje w modelu wdrożeniowym oraz w modelu SaaS już w 2017 roku, poinformował prezes Maciej Okniński,
"Wszelkie analizy trendów rynkowych na świecie m.in. Gartnera, Ericssona wskazują, że rok 2017 i kolejne lata zdominuje rozwój narzędzi opartych na sztucznej inteligencji służących do automatyzacji i robotyzacji. Potwierdza to przyjętą przez nas w 2015 roku strategię rozwoju z wykorzystaniem algorytmów pamięci asocjacyjnej, które znajdują coraz szersze zastosowanie. Chcąc zająć globalną pozycję w kategorii dostawców tego typu rozwiązań zamierzamy pozyskać środki finansowe na dalsze inwestycje" - powiedział Okniński, cytowany w komunikacie.
"Dotyczyć one będą zastosowania sztucznej inteligencji w platformie Customer Service Automation m.in. Chatbot czy Intelligent Search Engine, które zaoferujemy w modelu wdrożeniowym oraz w modelu SaaS już w 2017 roku. Stąd decyzja o emisji publicznej, w której liczymy na pozyskanie do 10 mln zł"- dodał prezes.
Spółka zdecydowała o podwyższeniu kapitału akcyjnego w ramach kapitału docelowego poprzez emisję nie więcej niż 1 333 333 akcji serii E, o wartości nominalnej 0,90 zł.
"W interesie spółki pozbawia się dotychczasowych akcjonariuszy w całości prawa poboru akcji serii E. Planowana emisja akcji serii E stanowi element strategii spółki mającej na celu pozyskanie środków finansowych umożliwiających spółce kontynuowanie dalszego rozwoju" - podano w komunikacie.
Spółka podpisała umowę z DM Noble Securities, której przedmiotem jest przeprowadzenie oferty publicznej akcji.
W połowie ub.r. akcjonariusze Unified Factory zdecydowali o upoważnieniu zarządu do podjęcia działań mających na celu przejście na GPW z NewConnect.
Unified Factory to producent i globalny dostawca technologii automatyzującej sprzedaż i obsługę klienta opartej na rozwiązaniach klasy Customer Service Automation i algorytmach pamięci asocjacyjnej. W 2015 roku spółka osiągnęła 2,4 mln zysku netto. Od 21 marca 2016 akcje spółki są notowane na rynku NewConnect.