"Zredukowany poziom wydatków pozwoli wzmocnić obecność spółki na rynkach, na których obecnie prowadzi działalność operacyjną, przyspieszyć pozyskiwanie klientów, zwiększyć sprzedaż i poprawić uzyskiwaną marżę oraz przygotować się do rozszerzenia portfolio o nowe rynki geograficzne" - czytamy w komunikacie.
Zmodyfikowany program inwestycyjny obejmować będzie:
- Rozwój głównych produktów w ramach Platformy Customer Service Automation tj. UF PRO oraz UF Easy o narzędzie API umożliwiające integrację z innymi systemami/platformami informatycznymi (z kategorii - CRM, BPM, ERP, Marketing Automation, E-Commerce), co rozszerzy portfolio klientów i skraca średni czas realizacji wdrożenia.
Szacowana kwota wydatków - 6,2 mln zł
Na tym etapie spółka rezygnuje z budowy własnego SDK (Software Development Kit), rozbudowy narzędzi sprzedażowych oraz wydatków marketingowych wspierających aktywności lokalnych partnerów.
- Stworzenie spółki kapitałowej na Filipinach zajmującej się dystrybucją platformy Customer Service Automation na rynkach APAC.
Szacowana kwota wydatków - 4 mln zł
Na tym etapie spółka rezygnuje z prac nad zawiązaniem innych spółek kapitałowych na rynkach lokalnych.
- Rozbudowa komponentów funkcjonalnych platformy Customer Service Automation w niezbędnych do rozwoju sprzedaży w modelu SaaS.
Szacowana kwota wydatków - 4,8 mln zł
Na tym etapie spółka rezygnuje z pełnej przebudowy wersji BOX (UF PRO) z wersji aplikacyjnej na rzecz rozwiązań w chmurze.
Po analizie dostępnych możliwości pozyskiwania środków na projekty innowacyjne, Spółka planuje finansować dalszy rozwój projektu Menerva (analiza języka naturalnego oparta na alogorytmach pamięci asocjacyjnych) z własnych środków oraz z dotacji unijnych.
Łączna kwota wydatków inwestycyjnych na wskazane cele - 15 mln zł, wymieniono w komunikacie.
"Zarząd spółki zamierza ponadto dokonać przedterminowego wykupu obligacji serii B o wartości 10 mln zł, którego celem jest optymalizacja struktury kosztownej poprzez wykup wyżej oprocentowanych obligacji" - podano także.
Wyżej wskazane cele inwestycyjne oraz wykup obligacji zostaną sfinansowane z program emisji obligacji, w ramach którego spółka wyemituje obligacje jednej lub kilku serii w ofercie prywatnej. Łączna wartość wszystkich emisji zrealizowanych w ramach Programu Emisji Obligacji wyniesie maksymalnie 25 mln zł, zaznaczono w informacji.
Uruchomienie program emisji obligacji daje podstawę do podtrzymania prognozy 2018 roku w dotychczasowej wysokości. Ostateczne potwierdzenie prognozy 2018 roku nastąpi po zakończeniu program emisji obligacji, wskazano także.
"Program inwestycyjny w wysokości 15 mln zł przewiduje rezygnację z części celów inwestycyjnych, które spółka planowała zrealizować w latach 2018-2019. Obecnie skupiamy się na przygotowaniu planu pracy 2018 roku tak aby efektywnie wykorzystać pozyskane środki z emisji akcji serii F oraz z program emisji obligacji. Mamy świadomość, że plan rozwoju musi być dostosowany do obecnych możliwości finansowych dlatego intensywnie pracujemy nad tym, aby spółka jak najlepiej skonwertowała inwestycje na wyniki finansowe" - podsumował zarząd w komentarzu.
Unified Factory to producent i globalny dostawca technologii automatyzującej sprzedaż i obsługę klienta opartej na rozwiązaniach klasy Customer Service Automation i algorytmach pamięci asocjacyjnej. Od 2016 r. akcje spółki są notowane na rynku NewConnect.