Unima 2000 ocenia, że zbudowała bazę do powrotu wysokich marż w przyszłym roku, poinformowała członek zarządu Jolanta Matczuk.
"Zbudowaliśmy bazę do powrotu wysokich marż w przyszłym roku. Szczególnie istotny jest dla nas pod tym względem obszar IT, gdzie mamy portfolio komplementarnych rozwiązań komunikacyjnych, big data, GDPR" - powiedziała Marczuk, cytowana w informacji spółki.
Stwierdziła, że pozytywnie ocenia wzrost biznesu grupy w I półroczu 2017, natomiast marże były od presją czynników głównie o charakterze przejściowym lub jednorazowym.
"W obszarze IT były to koszty pozyskiwania rynku i zdobywania know-how w zakresie nowej oferty big data i zarządzania danymi osobowymi (RODO, GDPR - nowe wymagania w Polsce od maja 2018) z nowym partnerem technologicznym - IBM. W segmencie IT odnotowaliśmy wzrost o około 50% r/r. Natomiast poniżej naszych oczekiwań były przychody z dwóch pozostałych biznesów grupy - obszaru instalacji budynkowych i outsourcingowego contact center. Ogólnie oceniamy, że w kolejnych kwartałach odrobimy tę sytuację" - dodała członek zarządu.
Członek zarządu Unima 2000 Krzysztof Sikora wskazał, że w segmencie instalacji budynkowych spółka odczuła spowolnienie realizacji kontraktów, gdzie jest podwykonawcą. "Teraz obserwujemy przyspieszenie, weszliśmy też na nowe budowy. Jednocześnie odczuliśmy na wartości zaangażowanego kapitału odwrócony VAT, gdyż kupujemy materiały z podatkiem, a wystawiamy faktury bez niego. Nasi partnerzy, jak Echo i Buma, dobrze radzą sobie na rynku, będziemy na tym korzystać" - ocenił Sikora.
W segmencie outsourcingu contact center zwrócił uwagę na zawirowania związane ze wzrostem płacy minimalne. "Niektórzy nasi klienci zaakceptowali wzrost cen, ale ograniczyli aktywność, niektórzy zmienili strategię pozyskiwania i obsługi swoich klientów. Sytuacja już się jednak normalizuje. Telemarketing jest efektywny kosztowo, a ze względu na potrzebne inwestycje widać konsolidację rynku, znika szara strefa. To dobra wiadomość dla Unimy" - podsumował.
Unima 2000 to integrator i dostawca rozwiązań IT oraz systemów telekomunikacyjnych. Firma ma contact center na 250 stanowisk. Od 2006 roku spółka jest notowana na GPW.