"Osiem stacji jest już uruchomionych. Do końca roku na pewno będzie 15 stacji, ale może ich być o jedną lub dwie więcej" - powiedział Sikorski podczas spotkania z mediami.
"Potrzebujemy stabilności i nowych kanałów sprzedaży. Do tej pory koncentrowaliśmy się na obsłudze firm transportowych. Przyszedł jednak moment, kiedy chcemy się oprzeć na drugiej nodze, czyli kanale sprzedaży detalicznej. W Polsce ponad połowa rynku detalicznego to stacje, które mają prywatnych właścicieli, którzy mają potrzebę integracji. AVIA powstała właśnie z potrzeby integracji niezależnych stacji w Szwajcarii i widzimy że program został bardzo dobrze przyjęty w Polsce" - powiedział również Sikorski.
Widzimy potrzebę przyspieszenia, dodał
"Cel 15 stacji do końca tego roku powinniśmy przekroczyć. Podobnie mam nadzieję będzie w przypadku 100 stacji do 2020 r." - powiedział także Sikorski.
Unimot liczy na pozyskanie nowych stacji do sieci AVIA dzięki elastycznym warunkom współpracy.
"Sieć detaliczna to 'driver' każdej firmy paliwowej. Trzeba pamiętać, że zgodnie z polskimi regulacjami co 5 lat każda umowa franczyzowa musi zostać odnowiona. Naszą szansą jest to, że około 4 tys. stacji w Polsce to stacje niezależne lub związane z markami franczyzowymi. Co ważne AVIA pozwala zachować swoją markę, na którą niezależne stacje pracowały długo" - powiedział Maciej Szozda, który od 1 stycznia obejmie stanowisko prezesa.
Bardzo wysokie marże detaliczne nie sprzyjają akwizycji, bo na ich podstawie powstają wyceny, ale Unimot nie wyklucza zarówno akwizycji jak i budowy własnych stacji od podstaw, dodał prezes.
Unimot chce również poprzez franczyzę rozwijać sieć na Ukrainie i liczy, że w ciągu 2-3 lat podpisze umowy ze 100. stacjami.
"W najbliższych 2-3 latach nie będziemy zajmowali się handlem hurtowym na Ukrainie. Na bazie 3-4 dostawców jakich już mamy zidentyfikowanych będziemy dostarczać paliwa i dbać o ich jakość." - powiedział Sikorski.
Unimot będzie chciał również na Ukrainie wprowadzić kartę flotową, dodano.
Unimot specjalizuje się w obrocie olejem napędowym, biopaliwami, gazem płynnym (LPG), gazem ziemnym (w tym LNG) oraz energią elektryczną. W marcu 2017 r. spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW po przejściu z NewConnect.