"W ostatnich miesiącach 2017 r. sytuacja na krajowym rynku paliw była dla nas, jak i dla innych niezależnych importerów, szczególnie trudna z uwagi na relatywnie nowe przepisy prawa w zakresie realizacji NCW oraz brak jednoznacznej bazy interpretacyjnej. Nasze konserwatywne podejście do przepisów miało bezpośredni wpływ na wzrost kosztów związanych z wypełnieniem tego obowiązku, a tym samym przełożyło się na spadek marżowości" - powiedział prezes Maciej Szozda, cytowany w komunikacie.
Według wstępnych danych, Unimot osiągnął w styczniu 2018 r., przychody w wysokości 217,4 mln zł, co oznacza spadek o ok. 8,7% m/m oraz wzrost o ok. 1,2% r/r, podano także.
"Według wstępnych danych jednostkowych, w 2017 r. Unimot osiągnął przychody ze sprzedaży w wysokości 2,92 mld zł wobec 2,5 mld zł w roku 2016. Wypracowany zysk netto wyniósł 25,4 mln zł i był o 21% niższy niż w roku poprzednim" - podsumowano w komunikacie.
W całym 2017 r. jednostkowy zysk EBITDA wyniósł 39,52 mln zł wobec 45,82 mln zł zysku rok wcześniej.
Prezentowane wielkości za 2017 r. mają charakter szacunkowy i mogą ulec zmianie. Ostateczne dane zostaną opublikowane w raporcie okresowym za 2017 rok 21 marca br, podano także.
Unimot specjalizuje się w obrocie olejem napędowym, biopaliwami, gazem płynnym (LPG), gazem ziemnym (w tym LNG) oraz energią elektryczną. W marcu 2017 r. spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW po przejściu z NewConnect.