"Magnolia Park jest pierwszym wrocławskim centrum handlowym w portfelu Union Investment Real Estate, a zarazem największym obiektem tego typu w polskiej ofercie funduszu. Powierzchnia handlowa centrum wynosi ok. 100 tys. m2 i jest niemal w całości wynajęta, a średni pozostały czas trwania obowiązujących umów najmu to 4,2 roku" - czytamy w komunikacie.
W obszarze oddziaływania centrum handlowego mieszka ok. 2,58 mln ludzi; rocznie odwiedza je ok. 11 mln klientów. Lista najważniejszych najemców obejmuje silne marki krajowe i międzynarodowe. Są to m.in. Tesco, Castorama, Saturn, Helios, P&C oraz Decathlon, podano również.
"Polska jest, w szczególności w odniesieniu do centrów handlowych, jedną z najatrakcyjniejszych lokalizacji inwestycyjnych w Europie. Łączy wszystkie cechy, które są dla nas interesujące - wysoką siłę nabywczą, ciekawą ofertę nowoczesnych nieruchomości oraz rozsądne ceny" - powiedziała szefowa działu zarządzania nieruchomościami handlowymi w hamburskim Union Investment Real Estate Henrike Waldburg, cytowana w materiale.
Zarządcą centrum handlowego po sprzedaży pozostanie firma Multi.
Magnolia Park jest największym centrum handlowym w portfelu Union Investment w Polsce. Kolejnym jest łódzka Manufaktura (94 tys. m2), która znajduje się w portfelu spółki zależnej Union Investment, Unilmmo: Deutschland od 2012 roku, podano także.
W portfelu otwartych funduszy nieruchomości Union Investment Real Estate znajduje się obecnie siedem centrów handlowych w Polsce: 3 Stawy w Katowicach, Manufaktura w Łodzi, Focus Park w Rybniku, Sarni Stok w Bielsku-Białej, Riviera w Gdyni, Ferio w Koninie i Magnolia Park we Wrocławiu. Ich łączna powierzchnia handlowa wynosi 390 tys. m2, a wartość tych nieruchomości to ok. 1 mld euro. Współczynnik wynajmu w całym portfolio wynosi 99%.