Warszawa, 09.01.2017 (ISBnews) - Spółka PGT, która działa pod nazwą handlową "Telefonia Polska Razem" została ukarana przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) maksymalną karą za praktyki godzące w słabszych uczestników rynku, poinformował Urząd. Sankcja wyniosła ponad 1,97 mln zł, czyli blisko 10% rocznego obrotu osiągniętego w poprzednim roku, podano także.
"Decyzja nie jest ostateczna, przysługuje od niej odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów" - czytamy w komunikacie.
Jak podał Urząd, PGT celowo wprowadzała w błąd, żeby pozyskać jak największą ilość klientów. Spowodowało to znaczne straty finansowe dla konsumentów. Spółka nie zmieniła swoich praktyk nawet pomimo licznych skarg klientów oraz prowadzonego postępowania przez UOKiK. Urząd nie znalazł w tej sprawie żadnych okoliczności łagodzących, podano także.
"Spółka PGT, która działa pod nazwą handlową Telefonia Polska Razem wprowadzała w błąd. Podawała się za dotychczasowego operatora telekomunikacyjnego, oferując zmianę warunków umowy. W rzeczywistości konsumenci podpisywali umowy z nowym operatorem" - czytamy w komunikacie.
Analizując sprawę, UOKiK sprawdził m.in. rozmowy telefoniczne z konsumentami, a także przesłuchał świadków - byłych i obecnych pracowników podmiotów współpracujących z PGT. Zapisy rozmów telefonicznych potwierdziły, że konsumenci byli wprowadzani w błąd co do tożsamości oferującego usługę, podano również.
PGT S.A. jest spółką akcyjną, prowadzącą na terenie całej Polski działalność w zakresie telekomunikacji przewodowej. Usługi świadczone przez sieć Telefonia Polska Razem obejmują ok. 15 tys. abonentów.