"Zaczęliśmy dobrze bieżący rok. Jesteśmy blisko kolejnego milestone, czyli łącznej liczby świadczonych usług (RGU) na poziomie 3 mln. Najważniejszym wyzwaniem jest dostarczenie jeszcze wyższego wzrostu organicznego" - powiedział Redeleanu podczas spotkania z dziennikarzami.
"Zapowiadana dwa lata temu rozbudowa sieci na łącznie 4 mld zł inwestycji w 5 lat to wciąż aktualny plan dla rozwoju organicznego. Wcześniejsze plany przejęcia Multimediów nie były w nim uwzględnione" - dodał prezes UPC Polska.
Według jego słów, tempo roll-out powoduje, że operator ma jeden z najwyższych wskaźników capex do przychodów w branży, sięgający 30% rocznie.
Operator nie podał szczegółów dotyczących zaawansowania inwestycji. Ze słów przedstawicieli UPC Polska wynika, że liczba gospodarstw domowych, do których operator doprowadził szybką sieć "idzie zgodnie z planem". Obecnie UPC Polska ma łącznie 3,3 mln gospodarstw domowych w zasięgu szybkiego internetu i cyfrowej TV. W Polsce UPC Polska wdraża technologię DOCSIS 3.1, która ma operatorowi pozwalać na oferowanie w tym roku prędkości 1 Gbps.
"Kontynuujemy inwestycje w większości regionów kraju. Zwiększanie zasięgu światłowodu jest kluczowe dla naszego wzrostu. Naszym głównym celem jest pozycja numer 1 w łączności i rozrywce domowej na polskim rynku" - zaznaczył prezes.
Szef operatora wymienił 3 czynniki wzrostu rynku telekomunikacyjnego: rosnącą konsumpcję treści cyfrowych przez kanały pay TV, OTT, czy VoD; popyt na dostęp do sieci szerokopasmowej wysokich prędkości; a także postępującą konwergencję (w tym kontekście wskazał, że UPC Polska planuje rozwój usług mobilnych od początku 2019 r.).
Ponadto operator wprowadza kolejne rozwiązania mające oferować jeszcze lepszą jakość sieci: nową generację modemu Connect BOX, do obsługi prędkości 1gb/s przez WiFi; oprogramowanie SmartWiFi do optymalizacji parametrów sieci oraz aplikację do zarządzania siecią domową.
W kwestii konsolidacji prezes UPC Polska zaznaczył, że operator nie jest na sprzedaż. Natomiast interesuje się konsolidacją rynku i będzie rozważać pojawiające się okazje.
W połowie 2016 r. Grupa Liberty Global - właściciel UPC Polska - zapowiedziała, że chce zainwestować w Polsce 4 mld zł w ciągu 5 lat w podwojenie swojego zasięgu do blisko 6 mln gospodarstw domowych w ciągu pięciu lat.
UPC Polska jest dostawcą cyfrowych usług kablowych: telewizji, szerokopasmowego internetu i telefonii dla klientów indywidualnych i biznesowych. Jest częścią Liberty Global, Inc.