"Polacy dokonujący zakupów online kupują produkty od międzynarodowych sprzedawców, używają smartfonów do robienia zakupów i w coraz większym stopniu korzystają z portali aukcyjnych. Siłą napędową tych zachowań jest poszukiwanie lepszych cen i unikalnych produktów oraz większa wygoda. Aby wygrać z prężnym sprzedawcą internetowym, detaliści muszą ewoluować w celu sprostania preferencjom i potrzebom klientów dokonujących zakupów w internecie" - czytamy w raporcie.
I tak, zgodnie z badaniem UPS, za pośrednictwem platform handlowych produkty nabyło 97% polskich e-konsumentów, za najważniejsze powody uznając "lepsze ceny" (68%), "szerszy asortyment produktów" (51%) i "sprawność dokonywania zakupów" (50%). Ponadto 37% polskich e-konsumentów planuje w przyszłości kupować więcej na portalach aukcyjnych.
Swojego smartfona do zakupów użyło 47% ich właścicieli, a 93% użytkowników smartfonów korzysta z aplikacji sprzedawców detalicznych, wynika też z badania.
Ponadto, 76% polskich e-konsumentów uważa, że opcja bezpłatnej wysyłki jest kluczowa na etapie płacenia za towar, a 71% uważa możliwość bezpłatnego zwrotu towaru za ważne kryterium wyboru sprzedawcy. Ponad 1/3 kupujących (37%) w ostatnim roku korzystało z możliwości zwrotu produktu kupionego online.
"73% polskich e-konsumentów jest zainteresowanych wysyłką do alternatywnego punktu odbioru z wydłużonymi godzinami otwarcia przy niższej opłacie. Jest to więcej niż w jakimkolwiek innym kraju" - czytamy także we wnioskach z badania.
UPS jest globalnym liderem w dziedzinie logistyki, oferującym rozwiązania w zakresie transportu przesyłek i frachtu, ułatwień w handlu międzynarodowym oraz wykorzystania nowoczesnej technologii do wydajniejszego zarządzania w świecie biznesu. Świadczy usługi w ponad 220 krajach i terytoriach na całym świecie. Od 1992 r. firma jest obecna w Polsce, gdzie zatrudnia ok. 2,7 tys. osób.