Warszawa, 27.01.2017 (ISBnews) - Virgin Mobile podtrzymuje osiągnięcie poziomu rentowności w IV kw. tego roku i osiągnięcie 1 mln klientów na koniec 2018 roku, poinformowała prezes Grażyna Piotrowska-Oliwa. Operator wprowadza ofertę abonamentową.
"Podtrzymujemy osiągnięcie break even na koniec bieżącego roku i 650 tys. klientów na koniec 2017. Jednocześnie nadal zakładamy 1 mln klientów na koniec 2018 pomimo rejestracji. Zakładamy, że już nie będzie podobnych radykalnych sytuacji rynkowych" - powiedziała Piotrowska-Oliwa podczas spotkania z dziennikarzami.
Operator liczy też na plus 70 tys. netto w bilansie MNP (przenoszenie numerów) i prezes zapowiada nadal duży nacisk na pozyskiwanie klientów w tym segmencie.
Virgin Mobile podtrzymuje również plan wyjścia na region. "Zakładam, że w tym roku otworzą się 'fajne' rynki" - powiedziała prezes.
Według jej słów, polski Virgin dysponuje nadal ok. 1,5 mln euro z wcześniejszego podwyższenia kapitału i ta kwota może być wykorzystana do ekspansji międzynarodowej.
Na koniec roku operator miał 412 tys. klientów. "Obiecaliśmy 0,5 mln, ale przed rejestracją" - zaznaczyła prezes. Obecnie baza wzrosła do ok. 422 tys. klientów. W celu dalszego wzrostu bazy i rozwoju oferty Virgin Mobile wprowadza ofertę abonamentową.
"Uruchomienie nowej platformy IT i pozwala nam wystartować z ofertą post paid, jakiej jeszcze nie ma na rynku" - powiedziała też Piotrowska-Oliwa.
Jak wskazali przedstawiciele Virgin Mobile, abonament operatora ma się wyróżniać "nie tylko ceną, ale i konstrukcją oferty. Daje on m.in. możliwość samodzielnego układania oferty z pakietów minut, SMS, internetu i usług dodanych; możliwość zmiany składu abonamentu "w górę i w dół"; możliwość wyłączenia usług i zredukowania abonamentu do 0 zł; umowa na czas nieokreślony z miesięcznym wypowiedzeniem; brak opłaty aktywacyjnej i kar. Promocja na otwarcie przewiduje darmowy internet.
"Zakładamy, że część klientów przejdzie z pre-paid na abonament ponieważ mieliśmy takie zapytania, ale o pierwsze oceny zmian pokusimy się najwcześniej po pierwszych trzech miesiącach funkcjonowania oferty. Docelowo zakładam, że post-paid stanie się większością bazy" - podkreśliła Piotrowska-Oliwa.
Zaznacza, że bieżący rok będzie stał pod znakiem "rozruchu" post paid i spodziewa się, że raczej nowi klienci będą decydować się na abonament.
"Nie zakładamy subsydiowania telefonów, ale nie wykluczone jest wprowadzenie telefonów do oferty" - wskazała szefowa Virgin Mobile.
W ramach rejestracji kart pre-paid operator pozyskał 25 tys. punktów rejestracyjnych i zapowiada wzrost do ponad 30 tys. punktów w najbliższym czasie.
"Będą one funkcjonować również jako punkty sprzedaży. Mamy 86% zarejestrowanych numerów. Celem jest min. 90% zarejestrowanej bazy na koniec procesu rejestracji. Na koniec ub.r. było to 63%" - dodała Piotrowska-Oliwa.
Jednocześnie zapowiada, że na "mapie drogowej" rozwoju oferty jest dalsze dbanie o ofertę na kartę, uzupełnienie post-paid, praca nad ofertą multi-sim (duety, rodziny), kolejne usługi dodane, a także oferta dedykowana dla biznesu. Operator planuje postawić na segment SOHO. Obecnie ok. 15% bazy pre-paid to biznes.