Od dziś Vistula i Bytom to jedna firma - sąd zarejestrował połączenie. Wszystkie największe polskie marki męskiej odzieży trafiły do jednego podmiotu.
Dwanaście lat temu Vistula połączyła się z Wólczanką. Teraz dokonała kolejnego kroku do konsolidacji polskich marek odzieży męskiej. Sąd Rejonowy dla Krakowa - Śródmieścia dokonał wpisu w rejestrze przedsiębiorców połączenia Vistula Group ze spółką Bytom. Do tej kolekcji brakuje jeszcze Próchnika, ale ten w sierpniu ogłosił bankructwo.
Połączenie oznacza wykreślenie z rejestru przedsiębiorców spółki Bytom SA. Vistula stała się w ten sposób jej następcą prawnym.
W związku z połączeniem nastąpiło podwyższenie kapitału zakładowego Vistula Group. Kapitał zakładowy został podwyższony z dotychczasowej kwoty 38,5 mln zł do 49,1 mln zł. Po rejestracji podwyższenia kapitału zakładowego ogólna liczba akcji emitenta wszystkich emisji wynosi 234 455 840 akcji o wartości nominalnej 0,2 zł i jest taka sama jak liczba głosów na walnym zgromadzeniu.
Zobacz też: Polacy królami promocji. Na to hasło biegniemy do sklepów
Łączne przychody obu firm w ubiegłym roku wyniosły 875 mln zł (z czego Vistula 689 mln zł, a Bytom 186 mln zł), a zyski 54,3 mln zł (Vistula 43,2 mln zł, a Bytom 11,1 mln zł). Wartość obu firm na warszawskiej giełdzie w czwartek wynosiła razem 906 mln zł. W giełdowej hierarchii przesunie to firmę pod koniec szóstej dziesiątki największych.
W połowie września Vistula i Bytom podpisały plan połączenia. Parytet wymiany akcji określono na 1:0,82. Zarządy obu firm podjęły stosowne uchwały w czerwcu.
Zarówno Bytom, jak i Vistula Group specjalizują się w projektowaniu oraz sprzedaży detalicznej, markowej odzieży męskiej w salonach własnych i franczyzowych na terytorium Polski. Dodatkowo, Vistula Group poprzez swoje spółki zależne prowadzi sprzedaż odzieży damskiej oraz luksusowej biżuterii i zegarków.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl