Już wkrótce konkurencyjne firmy odzieżowe mogą być w jednej grupie. Zarządy spółek Vistula i Bytom porozumiały się w sprawie połączenia. Ich łączne przychody w ubiegłym roku wyniosły blisko 750 mln zł.
Zarządy Vistula Group i Bytom podjęły uchwały w sprawie zamiaru połączenia spółek - podały firmy w odrębnych komunikatach. Połączenie ma zostać przeprowadzone poprzez przeniesienie całego majątku Bytomia (spółka przejmowana) na Vistula Group (spółka przejmująca).
Porozumienie między obiema stronami zostało zawarte w poniedziałek 5 czerwca. Zobowiązuje ono do współdziałania Vistuli i Bytomia w czynnościach związanych z przygotowaniem procesu połączenia oraz do niepodejmowania czynności przekraczających zwykły zarząd w okresie do dnia połączenia lub do dnia odstąpienia przez którąkolwiek ze stron od zamiaru połączenia.
Spółki postanowiły też o przystąpieniu do prac związanych z wyborem wspólnego doradcy w procesie przygotowania planu połączenia wraz z niezbędną dokumentacją.
Grupa Vistula specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji biżuterii oraz kolekcji mody dla kobiet i mężczyzn. Aktualnie liczy ona 375 sklepy o łącznej powierzchni sprzedażowej liczącej 31,5 tys. metrów kwadratowych. W tym jest: 121 sklepów marki Vistula, 105 punktów marki W.KRUK, 117 sklepów marki Wólczanka oraz 32 sklepy marki Deni Cler Milano.
Mniejszym graczem działającym na tym samym rynku jest Bytom, który prowadzi sprzedaż detaliczną w sieci własnych sklepów pod marką Bytom oraz sprzedaż hurtową pod marką Intermoda.
Bytom w 2016 roku miał sprzedaż na poziomie 153 mln zł. Niemal 4-krotnie lepszy wynik odnotowała pod tym względem Vistula.
"Planowane połączenie jest uzasadnione realizacją strategii rozwoju grupy kapitałowej Vistula Group, przewidującej stworzenie dynamicznie rosnącej grupy kapitałowej, konsolidującej rozpoznawalne marki detaliczne o uznanej pozycji rynkowej" - czytamy w komunikacie Vistuli.
Jak przekonuje zarząd przejmującej spółki, planowane połączenie przyniesie wymierne korzyści obu stronom w postaci efektów synergii osiąganych głównie w obszarze kosztów ogólnych, kosztów prowadzonej działalności, optymalizacji kosztów pozyskiwania towarów, a także lepszego zarządzania kadrą i koordynacji polityki marketingowej.
Władze firm nie przesądzają o ostatecznej finalizacji przejęcia, a o kolejnych jego etapach będą informować w komunikatach. Na początku maja po raz pierwszy zabrały w tej sprawie głos, przyznając że negocjacje toczą się od 18 kwietnia.