"Gry tego segmentu mogą w naszej opinii zostać drugim filarem wzrostu. Zmiana w tym kierunku podąża również za mocnymi trendami rynkowymi. W tym kwartale przygotowujemy się organizacyjnie do rozpoczęcia publikacji natomiast testy pierwszych gier rozpoczną się już na początku 2019 roku. Gry tej klasy pochodzić będą z programu wydawniczego, będziemy je również produkować wewnętrznie, jak również zlecać zewnętrznie" - powiedział ISBnews Kościelny.
Wskazał, że opierają się one na monetyzacji reklamowej oraz dużej skali pobrań - w tym w relacjach ze sklepami - a, jak zaznaczył, w obu tych obszarach spółka była zawsze bardzo skuteczna.
"Rozpoczynamy od testów 2-3 gier każdego miesiąca, do globalnej dystrybucji trafiać będą najlepsze z nich. Na pewno dużo będzie się działo na tym froncie, potencjał jest wysoki. Zamierzamy go wykorzystać" - dodał prezes.
W kwestii projektów GameINN i ich finansowania prezes podał, że zgodnie z harmonogramem spółka prowadzi aktualnie prace nad dwoma projektami w ramach dotacji GameINN. Z tytułu ich realizacji przewiduje wpłaty w wysokości 1,9 mln zł w IV kwartale 2018 (częściowo już zrealizowane), oraz kolejne 4 mln zł w 2019 roku.
"Zapadalność obligacji przypada w maju 2020 roku, mamy zatem 1,5 roku na wygenerowanie wystarczającej nadwyżki gotówki, aby je w terminie spłacić. Posiadamy coraz szersze i lepiej monetyzujące portfolio produktów, w przyszłym roku planujemy kolejne premiery - w tym rozpoczynamy wydawnictwo w nowym segmencie. Na przestrzeni pozostałego do spłaty czasu będziemy mieli dużo możliwości zarówno na systematyczny, jak również miejscami skokowy wzrost przychodów" - stwierdził Kościelny.
Vivid Games S.A. działa na rynku gier od 2006 r. Spółka zajmuje się produkcją gier na smartfony i konsole przenośne. Dotychczas najważniejszym tytułem w dorobku firmy jest światowy hit "Real Boxing". Vivid Games zadebiutował w 2016 r. na rynku głównym GPW, przenosząc notowania z NewConnect.