Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Vivid Games zapowiada premiery i przejście na rynek główny giełdy

0
Podziel się:

Spółka ma zamiar publikować od dwóch do czterech gier Free2Play rocznie.

Vivid Games zapowiada premiery i przejście na rynek główny giełdy
(AP/Fotolink/East News)

Vivid Games jeszcze w I półroczu przeprowadzi prywatną ofertę akcji o wartości 7-10 mln zł i następnie przeniesie swoje notowania na rynek główny GPW z NewConnect, poinformował prezes Remigiusz Kościelny.

Prezes zapowiedział produkcję 1-2 tytułów rocznie, wydawanie i inwestycje w gry producentów zewnętrznych, przejęcia oraz zwiększenie obecności na rynkach azjatyckich.

"Od dłuższego czasu spółka spełnia wszystkie kryteria, by być notowana na GPW. Uważam, że nasza pozycja i skala rozwoju przesądza o tym, że miejsce Vivid Games jest na 'dużej giełdzie'. Mamy również sporo sygnałów od potencjalnych inwestorów, że wejście na GPW, zwiększenie płynności i przejrzystości może być decydujące, jeśli chodzi o inwestycje w nasze akcje" - powiedział Kościelny podczas konferencji prasowej.

Nowa emisja zostanie zaoferowana wybranym inwestorom instytucjonalnym. Za cały proces, którego zakończenie planowane jest w I półroczu bieżącego roku, odpowiedzialna będzie Ipopema Securities. Kolejnym krokiem będzie przeniesienie notowań na GPW do końca 2015 roku.

Nowa strategia

Jednym z głównym punktów nowej strategii spółki jest publikacja 2 do 4 nowych gier w modelu Free2Play rocznie. Będzie to możliwe, ponieważ oprócz produkcji, Vivid Games zostanie również wydawcą gier.

- Zamierzamy wykorzystać nasze doświadczenia i umiejętności z zakresu promocji, monetyzacji, relacji biznesowych publikując nie tylko swoje lecz również najlepsze gry produkowane przez zewnętrznych producentów. Umożliwi nam to znacznie szybszy wzrost wartości niż dotychczas - podkreślił Kościelny.

Spółka zwiększy swoją obecność w Azji, gdzie model Free2Play jest najbardziej popularny. Jak wskazał prezes, przychody branży Azji w 2014 r. podwoiły się i wyniosły blisko 13 mld USD, a udział kontynentu w globalnym rynku zwiększył się do 56 proc.

- Negocjujemy kilkanaście umów, zarówno w zakresie nowych kanałów dystrybucji, jak i przede wszystkim w sprawie publikacji Real Boxing 2 w Azji - zapowiedział szef Vivid Games.

W 2014 r. przychody spółki wzrosły do 14,86 mln zł z 8,05 mln zł rok wcześniej, zaś zysk netto zwiększył się odpowiednio: do 2,65 mln zł 0,72 mln zł.

W przygotowaniu dwie premiery

Vivid Games szykuje premiery dwóch nowych tytułów: "Street Fighting" i "Real Casino". Gry te wejdą na rynek w 2016 r.

- Zamierzamy skoncentrować się na grach związanych ze sportem i rozrywką, opierających się na współzawodnictwie, przeznaczonych dla użytkowników z segmentu mid-core - powiedział Kościelny podczas konferencji prasowej.

Vivid Games zamierza również zapewnić graczom możliwość globalnego sieciowego współzawodnictwa. Ma to być możliwe dzięki innowacyjnej w skali światowej platformie mobilnego e-sportu, która zostanie uruchomiona w 2016 r.

- Nasze gry dostępne są w ponad 200 krajach na całym świecie, a w turnieje 'Real Boxing' grają setki tysięcy graczy. Zamierzamy zaadoptować fenomen e-sportu do oczekiwań i możliwości platform mobilnych. Rozpoczęcie kampanii promocyjnej platformy planujemy pod koniec tego roku - tłumaczy product manager Vivid Games Jan Chichłowski.

Jak dodał, możliwości te zapewni rozwój autorskich technologii i zwiększenie nakładów na badania i rozwój w wielu kluczowych obszarach. Część tych rozwiązań może być opatentowana i w przyszłości skomercjalizowana.

Vivid Games S.A. działa na rynku gier od 2006 r. Jest jednym z najnowocześniejszych, niezależnych studiów deweloperskich w Europie. Spółka zajmuje się produkcją gier na smartfony i konsole przenośne. Dotychczas najważniejszym tytułem w dorobku firmy jest światowy hit "Real Boxing". W czerwcu 2012 r. Vivid Games zadebiutował na rynku NewConnect.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)