Vivid Games jeszcze w I półroczu przeprowadzi prywatną ofertę akcji o wartości 7-10 mln zł i następnie przeniesie swoje notowania na rynek główny GPW z NewConnect, poinformował prezes Remigiusz Kościelny.
Prezes zapowiedział produkcję 1-2 tytułów rocznie, wydawanie i inwestycje w gry producentów zewnętrznych, przejęcia oraz zwiększenie obecności na rynkach azjatyckich.
"Od dłuższego czasu spółka spełnia wszystkie kryteria, by być notowana na GPW. Uważam, że nasza pozycja i skala rozwoju przesądza o tym, że miejsce Vivid Games jest na 'dużej giełdzie'. Mamy również sporo sygnałów od potencjalnych inwestorów, że wejście na GPW, zwiększenie płynności i przejrzystości może być decydujące, jeśli chodzi o inwestycje w nasze akcje" - powiedział Kościelny podczas konferencji prasowej.
Nowa emisja zostanie zaoferowana wybranym inwestorom instytucjonalnym. Za cały proces, którego zakończenie planowane jest w I półroczu bieżącego roku, odpowiedzialna będzie Ipopema Securities. Kolejnym krokiem będzie przeniesienie notowań na GPW do końca 2015 roku.
Nowa strategia
Jednym z głównym punktów nowej strategii spółki jest publikacja 2 do 4 nowych gier w modelu Free2Play rocznie. Będzie to możliwe, ponieważ oprócz produkcji, Vivid Games zostanie również wydawcą gier.
- Zamierzamy wykorzystać nasze doświadczenia i umiejętności z zakresu promocji, monetyzacji, relacji biznesowych publikując nie tylko swoje lecz również najlepsze gry produkowane przez zewnętrznych producentów. Umożliwi nam to znacznie szybszy wzrost wartości niż dotychczas - podkreślił Kościelny.
Spółka zwiększy swoją obecność w Azji, gdzie model Free2Play jest najbardziej popularny. Jak wskazał prezes, przychody branży Azji w 2014 r. podwoiły się i wyniosły blisko 13 mld USD, a udział kontynentu w globalnym rynku zwiększył się do 56 proc.
- Negocjujemy kilkanaście umów, zarówno w zakresie nowych kanałów dystrybucji, jak i przede wszystkim w sprawie publikacji Real Boxing 2 w Azji - zapowiedział szef Vivid Games.
W 2014 r. przychody spółki wzrosły do 14,86 mln zł z 8,05 mln zł rok wcześniej, zaś zysk netto zwiększył się odpowiednio: do 2,65 mln zł 0,72 mln zł.
W przygotowaniu dwie premiery
Vivid Games szykuje premiery dwóch nowych tytułów: "Street Fighting" i "Real Casino". Gry te wejdą na rynek w 2016 r.
- Zamierzamy skoncentrować się na grach związanych ze sportem i rozrywką, opierających się na współzawodnictwie, przeznaczonych dla użytkowników z segmentu mid-core - powiedział Kościelny podczas konferencji prasowej.
Vivid Games zamierza również zapewnić graczom możliwość globalnego sieciowego współzawodnictwa. Ma to być możliwe dzięki innowacyjnej w skali światowej platformie mobilnego e-sportu, która zostanie uruchomiona w 2016 r.
- Nasze gry dostępne są w ponad 200 krajach na całym świecie, a w turnieje 'Real Boxing' grają setki tysięcy graczy. Zamierzamy zaadoptować fenomen e-sportu do oczekiwań i możliwości platform mobilnych. Rozpoczęcie kampanii promocyjnej platformy planujemy pod koniec tego roku - tłumaczy product manager Vivid Games Jan Chichłowski.
Jak dodał, możliwości te zapewni rozwój autorskich technologii i zwiększenie nakładów na badania i rozwój w wielu kluczowych obszarach. Część tych rozwiązań może być opatentowana i w przyszłości skomercjalizowana.
Vivid Games S.A. działa na rynku gier od 2006 r. Jest jednym z najnowocześniejszych, niezależnych studiów deweloperskich w Europie. Spółka zajmuje się produkcją gier na smartfony i konsole przenośne. Dotychczas najważniejszym tytułem w dorobku firmy jest światowy hit "Real Boxing". W czerwcu 2012 r. Vivid Games zadebiutował na rynku NewConnect.
Notowania Vivid Games - 3 dni src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1426320000&de=1426522200&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=VVD&colors%5B0%5D=%231f5bac&w=640&h=250&cm=0&lp=1"/>
Porównaj na wykresach spółki i indeksy src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1426320000&de=1426522200&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=VVD&colors%5B0%5D=%231f5bac&w=640&h=250&cm=0&lp=1"/>