Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Wartość wydatków na reklamę branży FMCG wyniosła ponad 1 mld zł w 2015 r.

0
Podziel się:
Wartość wydatków na reklamę branży FMCG wyniosła ponad 1 mld zł w 2015 r.

Wartość wydatków na reklamę branży FMCG wyniosła ponad 1 mld zł w 2015 r., podał dom mediowy Codemedia. W ostatnim kwartale poprzedniego roku sektor przeznaczył na promocję ponad 316 mln zł, czyli niemal 52 mln zł więcej niż w IV kwartale 2014 r.

"Sektor FMCG zakończył 2015 rok z wynikiem ponad miliarda złotych wydanych na reklamę. Znaczny wzrost w porównaniu do lat poprzednich świadczy o umacnianiu się rynku po kryzysie (ostatni raz branża przekroczyła miliard złotych w 2010 roku)" - czytamy w komunikacie.

Według Codemedia, obserwacja wydatków w ostatnich kilku latach potwierdza utrzymanie reklamowej sezonowości rocznej branży - budżety w pierwszym i trzecim kwartale są znacznie niższe od tych zainwestowanych w drugim i czwartym kwartale.

"W poprzednich latach najwyższe wydatki notowano w kwartale drugim, natomiast w 2015 roku to IV kw. był liderem kategorii, notując najwyższe wydatki na promocję. Cały rynek FMCG w IV kw. 2015 rósł o 20% w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. Podmioty i kategorie, które dotrzymały tego tempa wzrostu nie straciły swoich udziałów w inwestycjach reklamowych" - czytamy dalej.

Pod kątem mediów, w jakich pojawiają się reklamy produktów branży FMCG niepodzielnie rządzi telewizja. W ostatnim kwartale 2015 pochłonęła ponad 216 mln zł (wzrost o 16% kw/kw), zajmując tym samym 68% wszystkich wydatków.

"Drugim kanałem z największymi wydatkami na promocję branży FMCG były kina. Inwestycje w reklamę kinową wyniosły ponad 38,5 mln zł, co stanowiło 12% budżetów mediowych w ogóle (wzrost udziału o 3 pkt proc.). Wzrost inwestycji w reklamę kinową w porównaniu z ostatnim kwartałem 2014 roku sięgnął 65%" - podano także.

Na kolejnym miejscu znalazła się jeszcze reklama magazynowa, z budżetami rzędu ponad 27,8 mln zł, co stanowiło 9% wydatków we wszystkich kategoriach i wzrostem na poziomie 20% rok do roku w ujęciu kwartalnym (czyli na poziomie całego rynku).

Według Codemedia, najchętniej reklamowaną kategorią produktów w ostatnim kwartale 2015 r. były słodycze.

"Najwyższe budżety na promocję w czwartym kwartale 2015 roku przeznaczyli producenci słodyczy, wydając ponad 80 mln zł, co w ujęciu rok do roku dało wzrost aż o 7% (chociaż udział tej kategorii ze względu na dynamiczniejsze wydatki innych sektorów zmalał do 25%). Kategoria osiągnęła także najwyższy wynik w ujęciu całorocznym. W roku 2015 nakłady na reklamę słodyczy wyniosły ponad 262 mln zł, stanowiąc 25% wszystkich wydatków i notując wzrost o 4% w stosunku do całego roku 2014" - podano także.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)