Posiadacze smartfonów, którzy są klientami indyjskiego operatora Idea Cellular będą mogli kupić produkty Google bez użycia kart kredytowych. To ważna umowa dla internetowego giganta w kraju, w którym - według danych Mastercard - karty płatnicze posiada zaledwie 2 proc. społeczeństwa.
Indie - drugi pod względem populacji kraj na świecie - są dla i Google i Apple atrakcyjnym rynkiem zbytu. Liczba użytkowników smartfonów wzrosła w tym kraju w 2015 roku o 36 proc. do 167,9 mln - wynika z danych firmy badawczej eMarketer. Według prognoz liczba ta przekroczy w 2016 roku 200 mln, a przed 2019 rokiem - 300 mln. W 2015 roku ze smartfonów korzystało w tym kraju ponad 23 proc. wszystkich użytkowników telefonów komórkowych.
Android jest w Indiach - a także na świecie - najpopularniejszym systemem operacyjnym na urządzenia mobilne, podczas gdy udział w rynku systemu Apple wynosi jedynie 2 proc. Giganci prowadzą odmienne strategie - Apple koncentruje się na sprzedaży sprzętu, a Google - aplikacji.
Za produkty Google można płacić przy pomocy telefonu komórkowego już w 41 krajach, podczas gdy Apple wprowadził taką usługę tylko w Niemczech i Rosji. Odmienne strategie koncernów wynikają m.in. z różnicy w cenach ich produktów. Za produkt Apple - iPhona trzeba w Indiach zapłacić co najmniej 500 USD, podczas gdy telefony z systemem Android pochodzące od producentów takich jak Alcatel czy Huawei kosztują mniej niż 150 USD.
Google, którego dyrektor generalny Sundar Pichai pochodzi z Indii, nie jest pierwszą firmą oferującą w tym kraju płatności za pomocą telefonu komórkowego. Rozwiązanie takie wprowadził wcześniej m. in. Facebook.