Whirpool Polska chciałby osiągnąć 20% udziału w polskim rynku w perspektywie średniofalowej, poinformował dyrektor zarządzający na Polskę i Kraje Bałtyckie Andrzej Tuleja.
"Naszą ambicją średniofalową jest mieć udział 1/5 rynku" - powiedział Tuleja podczas konferencji prasowej.
Podkreślił, że według danych firmy, jest ona w tej chwili liderem na polskim rynku, a jej ambicją na nadchodzący rok jest nie tylko utrzymanie tej pozycji, ale też dalsze jej budowanie w oparciu o cztery marki: Whirlpool, Indesit, Polar i Kitchen Aid.
"Mamy bogaty plan wprowadzania nowych produktów. Będziemy w ten sposób wspierali marki w rozwoju" - powiedział dyrektor.
Jego zdaniem, kluczowym kierunkiem jest obecnie zwiększanie udziału sprzedaży produktów o ponadprzeciętnych parametrach.
Zgodnie z prognozami firmy, skumulowany wzrost polskiego rynku AGD może w tym roku wynieść 5% w ujęciu ilościowym.
Wśród planów firmy na przyszły rok jest także dokończenie procesu integracji Whirlpool i Indesit.
"Na pewno w najbliższym roku będziemy kończyli formalną integrację - te dwie spółki staną się jedną spółką. Ale też wewnętrznie - chodzi tu o integrację systemów i wszelkiego rodzaju działań wspierających - będziemy chcieli ten proces sfinalizować" - dodał Tuleja.
Whirlpool Corporation jest liderem wśród producentów sprzętu AGD na świecie z ok. 21 mld USD rocznej sprzedaży. W Polsce Whirlpool ma trzy strefy produkcyjne (w Łodzi, Radomsku i Wrocławiu), zatrudnia 5 500 pracowników, w tym 350 osób w działach R&D i produkuje rocznie 7 mln szt sprzętu AGD.