Grupa LPP poinformowała, że otworzyła pierwszy sklep w Egipcie oraz kolejne salony w Niemczech. Mimo tego właściciel takich marek jak Reserved, Cropp, Mohito, House oraz Sinsay w pierwszych trzech miesiącach roku miał 37 milionów złotych straty. To ponad dwa razy więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Na rynkach wschodnich spółce szkodzi spadek wartości hrywny oraz rubla w stosunku do złotego.
Aktualizacja godz. 10:19
Spółka w raporcie kwartalnym odnotowała 37,34 mln zł straty netto wobec 14,92 mln zł straty rok wcześniej. Pierwszy kwartał co roku wypada najsłabiej w przypadku LPP. Przychody ze sprzedaży przekroczyły miliard złotych. To o 6 procent więcej rok do roku.
Wartość sprzedanej odzieży w sklepach Reserved wyniosła 492,8 mln złotych, a w Cropp w wysokości 142,4 mln złotych. Na trzecim miejscu w grupie posiadanych przez spółkę marek jest House ze sprzedażą na poziomie 127,1 mln złotych.
Kwartalne wyniki netto grupy LPP (w tys. zł)
Najnowsze dane dotyczą okresu styczeń-marzec. W kwietniu skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły około 383 milionów złotych i były wyższe o około 1 procent w porównaniu z poprzednim rokiem.
Największy udział w przychodach ma działalność firmy w Polsce. Największym rynkiem eksportowym pod tym względem jest Rosja, która odpowiada za 16,7 procent przychodów LPP generownych w pierwszym kwartale tego roku.
Procentowa wartość przychodów właściciela sklepów Reserved w podziale na kraje | |
---|---|
Źródło: Money.pl, na podstawie raportu finansowego LPP | |
Kraj | Udział w przychodach pierwszego kwartału 2015 roku (w procentach) |
Polska | 65,7 |
Rosja | 16,7 |
Czechy | 3,8 |
Ukraina | 3,7 |
Słowacja | 2,3 |
Wyniki spółki pogarsza m.in. spadek wartości hrywny oraz rubla w stosunku do złotego oraz umacniający się dolar.
Nowy sklep w Egipcie i wolniejsze tempo rozwoju w Rosji
Powierzchnia handlowa sklepów na koniec kwietnia wyniosła ok 749,8 tys. m2 i była większa o 18 procent od powierzchni handlowej na koniec kwietnia ubiegłego roku. Na koniec pierwszego kwartału tego roku firma dysponowała 1528 sklepami.
Spółka poinformowała, że uruchomiono sklepy wszystkich marek w Chorwacji oraz kolejne salony Reserved w Niemczech, a także - we współpracy z franczyzobiorcą - pierwszy sklep Reserved w Egipcie (Kair).
Jednocześnie podjęto decyzję o zwolnieniu tempa rozwoju w Rosji i na Ukrainie, z powodu konfliktu ukraińsko - rosyjskiego i rosnącego ryzyka inwestycji w tej części Europy.
LPP zarządza 5 znanymi markami modowymi, w tym Reserved, Cropp, House i Mohito. Zajmuje się projektowaniem i dystrybucją odzieży w Polsce oraz w Europie Centralnej i Wschodniej. Zleca i kontroluje jej produkcję głównie na Dalekim Wschodzie. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.
Notowania akcji LPP na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1399875143&de=1431381600&sdx=1&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=LPP&colors%5B0%5D=%231f5bac&fg=1&tid=0&st=1&fr=1&w=640&h=300&cm=0&lp=1"/>
Porównaj na wykresach spółki i indeksy src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1399875143&de=1431381600&sdx=1&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=LPP&colors%5B0%5D=%231f5bac&fg=1&tid=0&st=1&fr=1&w=640&h=300&cm=0&lp=1"/>