"Wejście na rynek tzw. małych zabudów związane jest rozwojem handlu e-commerce, czyli dostawami kurierskimi, gdzie widzimy duży potencjał. Opracowanie nowego produktu nie wiązałoby się z dużymi nakładami, gdyż korzystalibyśmy z synergii z powstającą nową linią do produkcji chłodni" - powiedział ISBnews prezes Golec.
W małych zabudowach Wielton upatruje dużego potencjału wzrostu na przyszłość, podkreślił Golec.
"Aktualnie jesteśmy obecni w większości na rynkach, które z punktu widzenia grupy uznajemy za kluczowe. Będąc globalnym graczem, nie zapominamy jednak o Polsce, gdzie obecnie mamy ponad 14% udziałów. Ten rynek od kilku lat notuje nieprzerwany wzrost i obecnie, pod względem wielkości, plasuje się na trzeciej pozycji w Europie" - powiedział prezes.
Wielton spodziewa się jednak w drugiej połowie roku "wypłaszczenia" tej dynamiki, ale oczekuje kontynuacji wzrostów, dodał prezes.
"Pamiętając o naszych podstawowych segmentach produktów, jakimi są kurtyny, pojazdy wywrotkowe czy pojazdy podkontenerowe, staramy się też rozwijać nowe rodziny produktowe" - podkreślił Golec.
W I kwartale 2018 roku grupa Wielton sprzedała w Polsce 1 381 sztuk produktów (wzrost o 14,9% r/r), odnotowując jednocześnie wzrost przychodów o 8,8%. do poziomu 125,2 mln zł. Sprzedaż na wszystkich rynkach wyniosła 4 386 sztuk naczep i przyczep oraz produktów dla rolnictwa, co oznacza wzrost o 20,2%. Sprzedaż zagraniczna w I kw. 2018 r. stanowiła blisko 70%, dodano.
"Grupa Wielton realizuje ambitny program inwestycyjny, finansowany głównie ze środków własnych, którego celem jest zwiększenie mocy produkcyjnych oraz portfolio produktowego. Jedną z najnowszych inwestycji, która znajduje się obecnie w fazie testów jest zautomatyzowana linia lakiernicza do antykorozyjnego zabezpieczania podwozi i skrzyń metodą kataforezy (KTL) oraz lakiernia" - czytamy w komunikacie.
W kolejnych miesiącach br. planowane jest oddanie do użytku dwóch linii do spawania belek głównych ram naczep, a także linii, mającej usprawnić transport dolny i górny dla pneumatyki, a także montaż osi podwozia, dodano.
"Aktualnie trwają także prace nad realizacją projektu uruchomienia produkcji chłodni, którego zakończenie planowane jest w 2019 r. Koszt inwestycji to 20 mln zł, z czego 44% zostanie dofinansowane dzięki umowie zawartej z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju"- podsumowano.
Wielton to największy producent i sprzedawca naczep i przyczep w Polsce, a w Europie jeden z wiodących graczy tego sektora. Spółka zadebiutowała na GPW w 2007 r.
Daniel Gąsiorowski