Wirtualna Polska Holding sfinalizowała zakup 100 proc. udziałów w Grupie NextWeb Media, wydawcy serwisów abcZdrowie.pl, Parenting.pl oraz twórcy platformy blogów Blomedia.pl. Kwota transakcji to 19,4 mln zł.
Jak czytamy w komunikacie, "akwizycja istotnie wzmacnia pozycję Grupy WP w perspektywicznych kategoriach tematycznych "Zdrowie, medycyna" oraz "Dzieci, rodzina".
Spółka podkreśla, że NextWeb Media to jedna z "dynamiczniej rozwijających się spółek mediowych w kraju, prowadząca działalność wydawniczą i reklamową opartą o autorskie rozwiązania content marketingowe, natywne formaty reklamowe oraz technologię Big Data."
Czołowymi produktami grupy są serwisy abcZdrowie.pl, jeden z najpopularniejszych portali zdrowotnych w Polsce oraz Parenting.pl, nowoczesny serwis przeznaczony dla rodziców. W skład Grupy wchodzi spółka Blomedia.pl, która prowadzi platformę content marketingu, skupiającej ok. 600 blogów w takich kategoriach tematycznych jak moda, kulinaria, nowe technologie, motoryzacja, podróże i parenting.
Łącznie serwisy NextWeb Media docierają do 4,6 mln realnych użytkowników, a uwzględniając blogi zrzeszone w Blomedia.pl szacunkowy zasięg wynosi 5,5 mln realnych użytkowników miesięcznie (Megapanel PBI/Gemius za marzec 2015 r.).
Cena zakupu za 100 proc. udziałów NextWeb Media to 19,4 mln zł. Ponadto struktura transakcji przewiduje płatność warunkową w kwocie 3,5 mln zł płatną po roku od nabycia oraz dodatkowe płatności typu earnout płatne na przestrzeni trzech lat od nabycia.
- Nie zwalniamy tempa. Tym razem inwestujemy w silne marki z segmentu zdrowego stylu życia, skupione wokół Grupy NextWeb Media. Traktując rynki zachodnie jako referencyjne, zdrowie jest dla nas jednym z kluczowych obszarów rozwoju biznesu z racji między innymi intensywnej migracji budżetów farmaceutycznych do internetu. Z tego powodu, korzystając ze środków pozyskanych z giełdy, konsekwentnie realizujemy strategię budowania partnera pierwszego wyboru w najważniejszych kategoriach tematycznych. Wierzymy w rozwój działalności e-commerce polegającej na umawianiu wizyt i świadczeniu porad lekarskich przez internet - mówi Jacek Świderski, prezes Wirtualnej Polski Holding.
- Zdrowie i medycyna to jeden z najmniej zagospodarowanych obszarów Internetu o bardzo dużym potencjale wzrostu wspieranym megatrendami związanymi ze starzeniem się społeczeństwa. Wydatki reklamowe ponoszone przez firmy farmaceutyczne na media online wzrosły w ubiegłym roku o ponad 110 proc. AbcZdrowie.pl to niewątpliwie najbardziej innowacyjny polski serwis w tematyce zdrowia, czerpiący z najlepszych światowych wzorców - mówi Grzegorz Czapski, wiceprezes ds. rozwoju Grupy Wirtualna Polska. - Oferowane przez NextWeb Media autorskie rozwiązania Big Data pozwalają na precyzyjne dotarcie z komunikatem marketingowym do grupy docelowej, co w połączeniu z przestrzenią reklamową Grupy WP tworzy unikatowe narzędzie dla marketerów. - dodaje.
- Grupa Wirtualna Polska to nie tylko lider polskiego Internetu, ale najlepszy partner jakiego mógłby sobie wymarzyć każdy przedsiębiorca, świetnie rozumiejący media internetowe, posiadający fantastyczny zespół doświadczonych specjalistów, zaplecze technologiczne, kulturę biznesową i styl zarządzania jak w start-upie. Dzięki integracji z Grupą WP otwierają się dla nas olbrzymie możliwości do dalszego, dynamicznego rozwoju – mówi Jakub Zieliński, CEO i założyciel Grupy NextWeb Media.
Zakup Grupy NextWeb Media jest już trzecią akwizycją zrealizowaną przez Wirtualną Polskę Holding ze środków pozyskanych z majowej oferty publicznej. Dwie pierwsze dotyczyły zakupu niezależnych internetowych platform radiowych: OpenFM oraz PolskaStacja.pl.
Grupa Wirtualna Polska jest właścicielem serwisu Money.pl