Analitycy Haitong Banku podnieśli cenę docelową akcji Wirtualnej Polski do 60,7 zł z 55,7 zł i podtrzymali rekomendację "kupuj", wynika z raportu datowanego na 5 września. Dzięki tej informacji akcje spółki zyskują we wtorek popołudniu ponad 3 procent.
We wtorek ok. godz. 9.30 kurs akcji wynosił 51,98 zł, a już 3 godziny później były wyceniane przez rynek na niespełna 54 złote za sztukę.
"Cena docelowa została podwyższona głównie za sprawą wyższej wyceny porównawczej. Choć wzrost rynku reklamowego w Polsce spowolnił w drugim kwartale 2016 do 2,5 procent rok do roku, to rynek reklamy internetowej zachował przyzwoitą dynamikę roczną na poziomie 9,7 procent" - czytamy w komunikacie poświęconym rekomendacji.
Analitycy uważają również, że potencjalnie wolniejsze tempo rozwoju rynku reklamowego może zostać zrównoważone przez wyższe przychody reklamowe związane z poprawą efektywności i ruchu w segmencie mailingowym i wortalach tematycznych.
Notowania akcji Wirtualnej Polski we wtorek src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1473145200&de=1473175800&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=WPL&colors%5B0%5D=%230082ff&fg=1&fr=1&w=605&h=284&cm=0&lp=1&rl=1"/>
W rekomendacji podsumowano, że wycena Wirtualnej Polski na lata 2016/2017 może być nieco wygórowana jeżeli porównany ją do typowo medialnych konkurentów. "Przekształcanie modelu biznesowego w kierunku e-commerce sprawia, że firma ma charakter w coraz większym stopniu konsumencki, a takie spółki są wyceniane przy pomocy wyższego mnożnika niż medialne" - podsumowano w komunikacie.