Zmiany w strukturze władz Wirtualnej Polski. Joanna Pawlak objęła funkcję prezesa spółki Wirtualna Polska Media. Z kolei Adam Plona awansował na stanowisko prezesa spółki Domodi, należącej do WP.
Strategicznym celem Wirtualnej Polski jest osiągnięcie 65 proc. zysku EBITDA (zysk operacyjny przed opodatkowaniem, odsetkami i amortyzacją) pochodzącego z rynku e-commerce w ciągu najbliższych trzech lat. W tym celu 15 marca Grupa WP nabyła kolejne 35 proc. udziałów w spółce Domodi. Wartość transakcji przekroczyła 85 mln złotych.
*Czytaj więcej: *Wirtualna Polska z rekordowymi wynikami. Prezes zaskoczył akcjonariuszy... treścią listu.
Kolejnym etapem jest przygotowanie struktury organizacyjnej WP do realizacji tych celów - w ramach mediów oraz e-commerce.
Do tej pory Joanna Pawlak pełniła funkcję wiceprezesa Wirtualnej Polski ds. sprzedaży i marketingu. Od ponad 20 lat jest związana z rynkiem reklamy, a swoją karierę zawodową rozpoczęła w McCann Erickson. Pracowała w Biurze Reklamy TVP jako kierownik marketingu. W TV Puls kierowała departamentem sprzedaży i marketingu. Zdobywała również doświadczanie zawodowe w firmie badawczej Gemius, w której zajmowała się komunikacją marketingową.
Do WP dołączyła w 2004 roku. Jako dyrektor pionu marketingu i sprzedaży odpowiadała za strategię sprzedażową i marketingową spółki. Funkcję wiceprezesa objęła w 2014 roku. Rok później została przewodniczącą rady nadzorczej Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.
Adam Plona w Grupie WP pracuje od 2014 roku, z branżą internetową związany jest od 12 lat. W WP od początku odpowiadał za rozwój produktów mediowych, przez ostatnie dwa lata pełnił funkcję wiceprezesa. Wcześniej, jako dyrektor ds. rozwoju w NextWeb Ventures współtworzył strategię i odpowiadał za rozwój takich produktów jak naTemat.pl, grupa abcZdrowie czy grupa Blomedia. Zajmował też kierownicze stanowiska w Axel Springer, Agorze i Polskapresse.
Wirtualna Polska to holding spółek mediowych i e-commercowych. Według badania Gemius/PBI, w lutym 2018 roku z produktów internetowych WP korzystało ponad 21 mln Polaków. Grupa WP jest właścicielem portalu horyzontalnego, Wirtualnej Polski. Prowadzi również serwis odpowiadający na potrzeby informacyjne i rozrywkowe młodych internautów - o2 oraz specjalistyczne serwisy tematyczne (w tym m.in. Money.pl).
W branży e-commerce działa od 2014 roku w zakresie turystyki (Wakacje.pl, Nocowanie.pl, eHoliday), mody (Domodi, Allani), urządzania wnętrz (Homebook), usług finansowych (totalmoney.pl, finansowysupermarket.pl) oraz zdrowia (abcZdrowie.pl).
Grupa Domodi to trzy wiodące marketplace'y w polskim Internecie w kategorii moda oraz dom i wnętrze. Domodi.pl i Allani.pl to dwie największe wyszukiwarki modowe w Polsce, agregujące ofertę prawie pół tysiąca sklepów. Homebook.pl to nowoczesna platforma dla entuzjastów i profesjonalistów projektowania wnętrz.