LLP uruchomi na początku 2016 roku nową markę, w ramach której do końca marca działać będzie siedem placówek oraz sklep internetowy. Zacznie też rozwijać nowy format sklepów Mohito.
- Nowa marka będzie nowoczesna i niezobowiązującą elegancją, skierowana będzie zarówno do kobiet, jak i do mężczyzn w wieku powyżej 35 lat, mieszkańców dużych miast. Grupę docelową będą stanowić osoby ceniące ponadczasową elegancję i klasykę oraz zwracające uwagę na jakość zarówno materiałów, jak i wykonania - poinformował wiceprezes i dyrektor finansowy Przemysław Lutkiewicz na konferencji prasowej.
Lutkiewicz podkreślił, że sklepy będą łączyły w sobie nowoczesność oraz klasykę z najwyższymi standardami. Docelowo w ciągu najbliższych trzech lat powstanie 30 sklepów nowej marki, średnia ich powierzchnia będzie wynosić 350 m2. Średni paragon powinien wynosić 300 zł.
Mohito zupełnie nowe
W najbliższy piątek, 13 listopada, swój pierwszy sklep Mohito, który działać będzie w nowym koncepcie. Nowa placówka zlokalizowana jest w Bydgoszczy, listopadzie zostanie otwarta także we Wrocławiu i w warszawskich Złotych Tarasach.
- Nowy koncept to przede wszystkim elegancki wystrój sklepu, jasny środek otoczony będzie ciemniejszą strefą. Będą dostępne także specjalne wyspy dla nowych i ekskluzywnych kolekcji. Nacisk położymy także na Złotą i Ekskluzywną Linię, której modne ubrania i dodatki wykonane będą z materiałów o wysokiej jakości, takich jak jedwab, zamsz i kaszmir - powiedział Lutkiewicz podczas konferencji prasowej.
Plany ekspansji
LLP planuje otworzyć w sumie ponad 100 sklepów wszystkich swoich marek w 2016 roku, z czego 70 proc. będą to placówki własne, a 30 proc. franczyzowe. Te ostatnie zostaną uruchomione na nowych rynkach, jakimi będzie Białoruś i Kazachstan. W chwili obecnej franczyza stanowi jedynie 10 proc. wszystkich sklepów marek należących do LPP.
- Na rynkach niestabilnych stawiamy na franczyzę, ponieważ nie musimy angażować i ryzykować własnych środków przeznaczanych na sklepy własne. W przyszłym roku planujemy przeznaczyć na rozwój 400 mln zł, z czego 290 mln zł będą wydatkami na sklepy, co rok do roku będzie spadkiem o 26 proc., właśnie ze względu na zwiększone otwarcia sklepów franczyzowych - powiedział wiceprezes i dyrektor finansowy Przemysław Lutkiewicz podczas konferencji prasowej.
Lutkiewicz podkreślił także, że LPP przygląda się rynkowi bałkańskiemu, ale nie zapadła jeszcze decyzja, czy sieć na niego wejdzie.
W chwili obecnej grupa dysponuje 1 574 sklepami o łącznej powierzchni 799 tys. m2.LPP zarządza 5 markami modowymi - Reserved, Cropp, House, Mohito i SiNSAY. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku. Przychody ze sprzedaży wyniosły ok 4 758 mln zł w 2014 roku.
Zobacz również: Polacy o podatku od sieci handlowych