Sporo, choć mniej niż rok wcześniej. Szczególnie słabo wygląda porównanie samego marca, gdy sprzedaż detaliczna spadła o kilkanaście procent.
Jeden z największych producentów obuwia w Polsce zanotował w marcu sprzedaż detaliczną na poziomie 13,5 mln zł. Choć to podobna kwota to odnotowanej w styczniu, okazuje się znacznie mniejsza niż w marcu ubiegłego roku.
W skali roku spadek sprzedaży obuwia klientom detalicznym wyniósł prawie 14 proc. Analogiczne statystyki publikowane w styczniu i lutym były znacznie lepsze. Styczniowe przychody były nawet większe niż rok wcześniej o 2,4 proc.
Podsumowanie całego pierwszego kwartału nie wypada więc najkorzystniej dla firmy. Względem początku 2017 roku statystyki pogorszyły się o 5,2 proc. Dotychczas nabywców znalazły buty za ponad 38 mln zł. Oczywiście jest to pewne uproszczenie, bo salony Wojasa sprzedają też galanterię (m.in. torebki i portfele).
Wojas swoje sklepy ma w około 160 punktach w całej Polsce. W 2017 roku ograniczył sieć o około 20 salonów, tłumacząc to m.in. zmianami w zachowaniu klientów, którzy coraz chętniej korzystają z zakupów przez internet. Statystyki Wojasa pokazują rosnący trend sprzedaży e-commerce i spadający w sklepach stacjonarnych.
Wartość biznesu szacowana jest na około 75 mln zł. Taka kwota wynika z bieżącej wyceny akcji, które od 2008 roku notowane są na warszawskiej giełdzie. Pojedynczą sztukę można kupić za niecałe 6 zł.
Notowania akcji Wojasa w ostatnich 12 miesiącach src="https://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1491825066&de=1523311200&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=WOJ&colors%5B0%5D=%230082ff&fg=1&tid=0&fr=1&w=605&h=284&cm=0&lp=1"/>
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl