Wydawca Gazety Wyborczej stracił w pierwszym kwartale tego roku 7,2 mln złotych. To o wiele więcej niż w tym samym okresie rok wcześniej. Wtedy strata netto Agory wyniosła 0,23 mln złotych. Spółka jeszcze w tym roku zamierza otworzyć 5 nowych kin sieci Helios. Bartosz Hojka, prezes Agory, stwierdził także, że widzi zmianę polityki reklamowej spółek Skarbu Państwa.
Nieco większy niż rok wcześniej był zysk operacyjny spółki, który wyniósł 3 mln złotych. Wpływ zarówno na wynik operacyjny, jak i wynik netto grupy miało rozliczenie nabycia większościowego udziału w GoldenLine Sp. z o.o. (GoldenLine). Łączny negatywny wpływ powyższej transakcji wyniósł 3,3 mln zł, podano w raporcie.
Agora może się również pochwalić 2-procentowym wzrostem przychodów. Jak wyjaśnia spółka, głównymi źródłami tego wzrostu były rekordowa frekwencja w kinach sieci Helios oraz wyższe niż rynkowe tempo wzrostu przychodów reklamowych grupy.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni, że kolejny kwartał z rzędu nasze przychody rosną; co więcej - w wybranych segmentach ich dynamika jest wyższa niż rynkowa. Ten dynamiczny wzrost skłonił nas do weryfikacji celów części biznesów grupy Agora. Wierzymy, że dzięki zwiększeniu skali swojej działalności nasz biznes radiowy jest w stanie osiągnąć wyższą marżę EBIT, a segment Internet może dalej poprawiać wynik operacyjny, utrzymując wysokie tempo wzrostu przychodów - powiedział prezes Bartosz Hojka, cytowany w komunikacie.
5 nowych kin w tym roku
Agora planuje powiększenie sieci kin Helios o 5 obiektów w 2016 roku i kolejne 4 w 2017 roku. - Jeszcze w tym toku zamierzamy uruchomić 5 kolejnych kin w Gdańsku, Poznaniu, Przemyślu, Tomaszowie Mazowieckim i Wołominie, a 4 kolejne - w przyszłym roku, także wreszcie nasze pierwsze wielosalowe kino w Warszawie - powiedział Bartosz Hojka, prezes Agory, podczas konferencji prasowej.
Kina, których otwarcia planowane są na 2016 rok, będą miały łącznie 27 sal, a te planowane na 2017 roku - 24 sale. Kino w Warszawie, którego otwarcie planowane jest na przyszły rok, będzie znajdowało się centrum handlowym Blue City i dysponowało 8 salami z łącznie 1500 miejscami.
Notowania akcji Agory w piątek src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1463122800&de=1463153400&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=AGO&colors%5B0%5D=%230082ff&fg=1&fr=1&w=605&h=284&cm=0&lp=1&rl=1"/>
Frekwencja w kinach sieci Helios w pierwszym kwartale 2016 roku sięgnęła 3,2 mln widzów i zwiększyła się o 11,7 proc. W tym czasie liczba biletów sprzedanych do wszystkich kin w Polsce zwiększyła się o blisko 9,5 procent, podała spółka w komunikacie poświęconym wynikom.
Perspektywy na ten rok
Agora zachowuje umiarkowany optymizm co do perspektyw na 2016 rok, poinformował prezes Bartosz Hojka. Na wyniki spółki zauważalny, ale nie fundamentalny wpływ ma zmiana polityki reklamowej spółek Skarbu Państwa.
- Perspektywa na resztę roku jest nieustannie pozytywna, choć poziom optymizmy jest bardziej umiarkowany niż 3 miesiące temu - powiedział Hojka podczas konferencji prasowej.
Podkreślił, że spółka funkcjonuje w otoczeniu zmian regulacyjnych, co ma wpływ na zachowania klientów i pośrednio na wyniki grupy.
- Widzimy zmianę polityki reklamowej spółek Skarbu Państwa. Tutaj mamy do czynienia też raczej ze spowolnieniem tych wydatków, niż z jakimś innym zjawiskiem - powiedział.
Wskazał, że ze względu na niewielki udział przychodów z tego tytułu, wpływ zmiany tej polityki jest co prawda zauważalny, ale nie fundamentalny. Podobnie wygląda kwestia rezygnacji przez spółki Skarbu Państwa z publikacji ogłoszeń w prasie.
- Na wpływy z tego tytułu patrzymy tak samo, jak na przychody reklamowe. Nie ma to fundamentalnego wpływu, ale jest on zauważalny - dodał Hojka. Wskazał też, że tzw. duża ustawa mediowa może mieć jedynie pośredni wpływ na spółkę.
- Zauważamy, ze duże dofinansowanie nadawcy publicznego może mieć wpływ na równowagę reklamową i rynek zakupów contentu - wyjaśnił.
Agora jest m. in. wydawcą "Gazety Wyborczej" - największej polskiej gazety opiniotwórczej - oraz czasopism. Do grupy należą także serwisy internetowe, radiostacje, firma reklamy zewnętrznej AMS, operator kin Helios, drukarnie oraz Stopklatka TV. Spółka zajmuje się również koprodukcją i dystrybucją filmową.