Wydawca "Gazety Wyborczej" stracił w trzecim kwartale tego roku ponad 14 mln złotych. To ponad dwukrotnie więcej w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego. Największy wzrost przychodów spółka odnotowała dzięki rosnącej frekwencji w kinach sieci Helios. Niższe natomiast były przychody w segmencie "Prasa" i "Radio", a także z tytułu oferowanych przez spółkę usług reklamowych.
Agora odnotowała 14,53 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w trzecim kwartale 2016 roku wobec 6,66 mln zł straty rok wcześniej - podała spółka w raporcie. Niższe wyniki miały miejsce przy rosnących przychodach, które w okresie od lipca do września wyniosły 273,4 mln złotych wobec 259,81 mln złotych rok wcześniej.
W komunikacie spółki czytamy, że wyższe przychody to głównie efekt wysokiej frekwencji w kinach sieci Helios, która przełożyła się na wyższe o 49 procent przychody ze sprzedaży biletów w kwocie 44,7 mln złotych oraz wyższe o 49,2 procent przychody ze sprzedaży w barach wynoszące 17,6 mln zł, a także zwiększenia przychodów segmentów Internet oraz Reklama Zewnętrzna.
Niższe były przychody ze sprzedaży usług reklamowych, które zmniejszyły się o 1,7 procent i wyniosły 123,2 mln zł. Niższe wpływy odnotowane w segmentach Prasa i Radio częściowo zostały skompensowane przez znaczący wzrost przychodów w segmentach Internet, Reklama Zewnętrzna oraz Film i Książka. Z kolei wartość przychodów ze sprzedaży wydawnictw wyniosła 31,1 mln zł i była niższa o 8,3 procent w porównaniu z analogicznym okresem 2015 roku. Wpływ na to miały głównie niższe przychody ze sprzedaży publikacji Wydawnictwa Agora oraz spadki sprzedaży egzemplarzowej prasy.
- Od wielu miesięcy skutecznie realizujemy plany rozwoju Grupy Agora w jej segmentach pozaprasowych, na czele z rozbudową naszej sieci kin i udziałem w kolejnych procesach koncesyjnych na budowę nowoczesnych wiat przystankowych. Przebudowujemy też biznesowy model działalności prasowej spółki, w którym coraz istotniejszym źródłem przychodów stają się wpływy ze sprzedaży treści, zarówno w formie papierowej jak i cyfrowej. Dlatego skoncentrowaliśmy naszą działalność na głównym tytule prasowym spółki - "Gazecie Wyborczej", dokonując zmian w jej formule wydawniczej oraz sposobie pracy redakcji. Te zmiany w połączeniu z podwyżką ceny egzemplarzowej, innym sposobem druku dziennika oraz kolejnym krokiem w cyfrowym rozwoju tytułu mają na celu ustabilizowanie wyniku segmentu Prasa na rentownym poziomie - skomentował prezes Bartosz Hojka, cytowany w komunikacie.
W okresie od pierwszego do trzeciego kwartału 2016 roku spółka miała 26,8 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 3,04 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 858,13 mln zł w porównaniu z 835,38 mln zł rok wcześniej.
Wyniki spółki przełożyły się na lekki spadek cen akcji. Notowania Agory po trzech godzinach czwartkowej sesji tracą ponad 0,5 procent.
Agora jest m.in. wydawcą "Gazety Wyborczej" - największej polskiej gazety opiniotwórczej - oraz czasopism. Do grupy należą także serwisy internetowe, radiostacje, firma reklamy zewnętrznej AMS, operator kin Helios, drukarnie oraz Stopklatka TV. Spółka zajmuje się również koprodukcją i dystrybucją filmową. Spółka jest notowana na GPW od 1999 roku.