W trzecim kwartale CCC odnotowała wzrost przychodów o prawie 30 procent. Pozytywny wpływ na to miał wzrost sprzedaży obuwia za pośrednictwem portalu eobuwie.pl, a także ekspansja spółki na rynkach zagranicznych. Mimo tego w okresie od lipca do września firma zarobiła nieco ponad 8 mln złotych wobec ponad 30 mln złotych w tym samym okresie rok wcześniej.
Dystrybutor obuwia zarobił w trzecim kwartale tego roku 8,2 mln złotych (skonsolidowany zysk przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej), wobec 33,8 mln złotych rok wcześniej. Słabszy wyniki odnotowano również w okresie od pierwszego do trzeciego kwartału tego roku. Wówczas analogiczny zysk wyniósł 117,5 mln złotych, wobec 145,4 mln złotych rok wcześniej.
W samym trzecim kwartale przychody spółki wyniosły 664,7 mln złotych, wobec 512,4 mln złotych rok wcześniej. Z kolei od początku roku spółka sprzedawała produkty o wartości 2,059 mld złotych w porównaniu z 1,552 mld złotych.
Jak podaje CCC w komunikacie, na wzrost sprzedaży zasadniczy wpływ miał rozwój działalności i ekspansja na poszczególnych rynkach detalicznych oraz sprzedaż w kanale e-commerce za pośrednictwem strony eobuwie.pl. Ogółem przychody ze sprzedaży detalicznej za ten okres stanowiły 85,4 procent całości sprzedaży od klientów zewnętrznych, przy 5,7 procent sprzedaży hurtowej i 8,8 procent sprzedaży w kanale e-commerce.
Spółka dodaje również, że największym rynkiem sprzedaży detalicznej w sklepach stacjonarnych cały czas pozostaje Polska, której udział w łącznej sprzedaży w 2016 roku wyniósł 53,2 procent w porównaniu z 63,7 procent w 2015 roku. Spadek udziału wynika z dynamicznej ekspansji na rynkach zagranicznych oraz wprowadzenia nowego kanału dystrybucji. Względem roku poprzedniego, przychody ze sprzedaży do klientów zewnętrznych wzrosły na wszystkich rynkach.
Na wielkość osiąganych przychodów wpływ miała również zmiana sprzedaży w istniejących placówkach oraz zmiany wynikające z otwarcia i zamknięcia placówek detalicznych. Wzrosty w placówkach porównywalnych odnotowano na wszystkich rynkach (Polska +4,2 procent; Europa Środkowo-Wsch. +1,6 procent; Europa Zachodnia +2,5 procent).
"III kwartał 2016 roku stał pod znakiem dalszej ekspansji na zagranicznych rynkach. Spółka otworzyła 7 salonów w Niemczech, po 2 salony w Czechach i Austrii, po 1 w Rumunii, Bułgarii, Chorwacji, Słowenii, na Węgrzech i Słowacji. Na dzień 30 września 2016 roku sieć sprzedaży grupy kapitałowej CCC S.A. obejmowała 825 placówek" - czytamy w komunikacie.
Akcje CCC w czwartek zyskują niespełna 3 procent.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku.