CD Projekt nie zdołał utrzymać znakomitego wyniku z poprzedniego roku. W pierwszym półroczu producent gier zarobił 134,68 mln złotych. Wartość przychodów wynikających przede wszystkim ze sprzedaży gry "Wiedźmin 3: Dziki Gon" wyniosła 319 mln złotych. Spółka ma spore oczekiwania dotyczące gry "Gwint", sieciowej gry karcianej rozgrywającej się w świecie "Wiedźmina".
Jak czytamy w raporcie spółki, największy udział w sprzedaży grupy CD Projekt miały przychody wygenerowane przez segment CD Projekt RED w kwocie 265,472 mln zł. Składają się na nie przychody w kwocie 253,985 mln złotych wynikające głównie z uzyskanych tantiem dotyczących gry 'Wiedźmin 3: Dziki Gon' oraz wydanego w maju bieżącego roku drugiego dodatku - 'Krew i Wino' - wraz z przychodami ze sprzedaży tzw. Expansion Pass (zestawu dodatków Krew i Wino oraz Serca z Kamienia) oraz przychody ze sprzedaży fizycznych elementów pudełkowej wersji gry 'Wiedźmin 3: Dziki Gon' i premierowego dodatku 'Krew i Wino' w łącznej kwocie 10,381 mln zł.
Wyniki spółki CD Projekt (w mln złotych) | |||
---|---|---|---|
I półrocze 2016 | I półrocze 2015 | Zmiana | |
Przychody | 318,996 | 512,697 | -37,78% |
Zysk z działalności operacyjnej | 163,118 | 288,547 | -43,47% |
Zysk netto przypisany podmiotowi dominującemu | 134,682 | 236,252 | -42,99% |
Źródło: money.pl/CD Projekt |
Prace nad nową grą idą pełną parą
CD Projekt podtrzymuje rozpoczęcie monetyzacji sieciowej gry karcianej "Gwint", rozgrywającej się w świecie "Wiedźmina". Jak poinformował Adam Kiciński, prezes CD Projekt, otwarta gra ruszy kilka miesięcy po październikowym starcie zamkniętej bety, czyli wstępnej wersji gry.
- "Gwint" ma być grą AAA w swojej kategorii z dużym naciskiem na taktykę, elementami kolekcjonerskimi i mechaniką odmienną od obecnych gier tego typu. Sama gra będzie free-2-play, ale już w zamkniętej becie będzie monetyzacja gry - powiedział Kiciński podczas konferencji prasowej. Monetyzacja będzie obejmować mikrotransakcje, jak również płatne kampanie single player, które pojawią się dopiero w otwartej grze.
"Gwint" jest również przygotowywany pod e-sport. - Czas pokaże, czy utworzy się dyscyplina wokół gry. Nasze ambicje wobec 'Gwinta' są ogromne. Pracuje nad grą obecnie ok. 100 osób, cały marketing. Chcemy, aby docelowo generował stałe przychody - stwierdził prezes CD Projekt.
Dodał, że CD Projekt "lubi mobile", ale na obecną chwilę nie ma mobilnych planów dla "Gwinta". Zamknięta beta startuje 25 października na PC i Xbox, w późniejszym terminie na PS4, a po kilku miesiącach ruszy otwarta wersja.
Członek zarządu CD Projekt Piotr Nielubowicz podkreślił, że "Gwint" jest jedyną zapowiedzianą grą na konsole w tej kategorii, a grupa systematycznie pracuje też nad chińską wersją "Gwinta".
Firma chce zmniejszyć koszty
CD Projekt oczekuje efektów synergii między GOG Galaxy i studiem deweloperskim Red w ramach gry "Gwint" i w kolejnych projektach grupy, poinformował prezes Adam Kiciński.
- GOG ma lepsze rok do roku wyniki sprzedażowe. W minionym okresie bieżącego roku uzyskaliśmy pierwszy raz widoczny efekt naszej technologii GOG Galaxy. Dzięki niej sprzedaliśmy przez kanał cyfrowy więcej dodatków, szczególnie 'Krew i Wino', niż samej gry 'Wiedźmin 3' rok temu. Aplikacja Galaxy pozwoliła graczom posiadającym wersję pudełkową zakup dodatków przez GOG - powiedział Kiciński podczas konferencji prasowej.
Zaznaczył, że CD Projekt dąży do osiągnięcia synergii pomiędzy segmentami. - Pokażemy ten efekt w grze 'Gwint'. GOG Galaxy zapewni możliwość cross play, sprofilowane usługi online pod rozgrywkę, tryb multiplayer. Każdy z naszych segmentów skupi się na tym co potrafi najlepiej. Ten kierunek będzie dominował również w kolejnych projektach. Galaxy w naszej strukturze odpowiada za online - dodał prezes CD Projekt.
Członek zarządu ds. finansowych Piotr Nielubowicz, wskazał że znacząca sprzedaż dodatków do 'Wiedźmina 3' w kanale cyfrowym poprawiła marże brutto na sprzedaży w pierwszym półroczu.
Grupa osiągnęła po pierwszym półroczu 42 procent rentowności netto, z czego jest bardzo zadowolona. Nielubowicz wskazał, że CD Projekt od minionego półrocza pokazuje nakłady na gry w aktywach trwałych i będą one podlegały amortyzacji.
Notowania akcji CD Projekt w czwartek src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1472108400&de=1472139000&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=CDR&colors%5B0%5D=%230082ff&fg=1&fr=1&w=605&h=284&cm=0&lp=1&rl=1"/>
- Widać teraz, ile wydajemy na bieżącą produkcje gier, czyli blisko 29 mln w pierwszym półroczu, co jest związane ze zwiększeniem skali działalności i większą liczbą produkcji. Dwa największe projekty w toku to 'Cyberpunk 2077' i 'Gwint' - powiedział członek zarządu CD Projekt.
Należności grupy wynoszą 103 mln zł, środki pieniężne 504 mln zł, a przepływy operacyjne sięgnęły 140 mln po pierwszych sześciu miesiącach roku.
W skład grupy CD Projekt wchodzą: CD Projekt RED - deweloper gier wideo z gatunku RPG i GOG - globalna platforma cyfrowej dystrybucji gier.