Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Wyniki CD Projekt. Producent gry Wiedźmin zdradza szczegóły nowego tytułu

4
Podziel się:

Spółka ma spore oczekiwania dotyczące gry "Gwint". Oczekuje również efektów synergii między GOG Galaxy i studiem deweloperskim Red.

Wyniki CD Projekt. Producent gry Wiedźmin zdradza szczegóły nowego tytułu
(CD Projekt, mat. prasowe)

CD Projekt nie zdołał utrzymać znakomitego wyniku z poprzedniego roku. W pierwszym półroczu producent gier zarobił 134,68 mln złotych. Wartość przychodów wynikających przede wszystkim ze sprzedaży gry "Wiedźmin 3: Dziki Gon" wyniosła 319 mln złotych. Spółka ma spore oczekiwania dotyczące gry "Gwint", sieciowej gry karcianej rozgrywającej się w świecie "Wiedźmina".

Jak czytamy w raporcie spółki, największy udział w sprzedaży grupy CD Projekt miały przychody wygenerowane przez segment CD Projekt RED w kwocie 265,472 mln zł. Składają się na nie przychody w kwocie 253,985 mln złotych wynikające głównie z uzyskanych tantiem dotyczących gry 'Wiedźmin 3: Dziki Gon' oraz wydanego w maju bieżącego roku drugiego dodatku - 'Krew i Wino' - wraz z przychodami ze sprzedaży tzw. Expansion Pass (zestawu dodatków Krew i Wino oraz Serca z Kamienia) oraz przychody ze sprzedaży fizycznych elementów pudełkowej wersji gry 'Wiedźmin 3: Dziki Gon' i premierowego dodatku 'Krew i Wino' w łącznej kwocie 10,381 mln zł.

Wyniki spółki CD Projekt (w mln złotych)
I półrocze 2016 I półrocze 2015 Zmiana
Przychody 318,996 512,697 -37,78%
Zysk z działalności operacyjnej 163,118 288,547 -43,47%
Zysk netto przypisany podmiotowi dominującemu 134,682 236,252 -42,99%
Źródło: money.pl/CD Projekt

Prace nad nową grą idą pełną parą

CD Projekt podtrzymuje rozpoczęcie monetyzacji sieciowej gry karcianej "Gwint", rozgrywającej się w świecie "Wiedźmina". Jak poinformował Adam Kiciński, prezes CD Projekt, otwarta gra ruszy kilka miesięcy po październikowym starcie zamkniętej bety, czyli wstępnej wersji gry.

- "Gwint" ma być grą AAA w swojej kategorii z dużym naciskiem na taktykę, elementami kolekcjonerskimi i mechaniką odmienną od obecnych gier tego typu. Sama gra będzie free-2-play, ale już w zamkniętej becie będzie monetyzacja gry - powiedział Kiciński podczas konferencji prasowej. Monetyzacja będzie obejmować mikrotransakcje, jak również płatne kampanie single player, które pojawią się dopiero w otwartej grze.

"Gwint" jest również przygotowywany pod e-sport. - Czas pokaże, czy utworzy się dyscyplina wokół gry. Nasze ambicje wobec 'Gwinta' są ogromne. Pracuje nad grą obecnie ok. 100 osób, cały marketing. Chcemy, aby docelowo generował stałe przychody - stwierdził prezes CD Projekt.

Dodał, że CD Projekt "lubi mobile", ale na obecną chwilę nie ma mobilnych planów dla "Gwinta". Zamknięta beta startuje 25 października na PC i Xbox, w późniejszym terminie na PS4, a po kilku miesiącach ruszy otwarta wersja.

Członek zarządu CD Projekt Piotr Nielubowicz podkreślił, że "Gwint" jest jedyną zapowiedzianą grą na konsole w tej kategorii, a grupa systematycznie pracuje też nad chińską wersją "Gwinta".

Firma chce zmniejszyć koszty

CD Projekt oczekuje efektów synergii między GOG Galaxy i studiem deweloperskim Red w ramach gry "Gwint" i w kolejnych projektach grupy, poinformował prezes Adam Kiciński.

- GOG ma lepsze rok do roku wyniki sprzedażowe. W minionym okresie bieżącego roku uzyskaliśmy pierwszy raz widoczny efekt naszej technologii GOG Galaxy. Dzięki niej sprzedaliśmy przez kanał cyfrowy więcej dodatków, szczególnie 'Krew i Wino', niż samej gry 'Wiedźmin 3' rok temu. Aplikacja Galaxy pozwoliła graczom posiadającym wersję pudełkową zakup dodatków przez GOG - powiedział Kiciński podczas konferencji prasowej.

Zaznaczył, że CD Projekt dąży do osiągnięcia synergii pomiędzy segmentami. - Pokażemy ten efekt w grze 'Gwint'. GOG Galaxy zapewni możliwość cross play, sprofilowane usługi online pod rozgrywkę, tryb multiplayer. Każdy z naszych segmentów skupi się na tym co potrafi najlepiej. Ten kierunek będzie dominował również w kolejnych projektach. Galaxy w naszej strukturze odpowiada za online - dodał prezes CD Projekt.

Członek zarządu ds. finansowych Piotr Nielubowicz, wskazał że znacząca sprzedaż dodatków do 'Wiedźmina 3' w kanale cyfrowym poprawiła marże brutto na sprzedaży w pierwszym półroczu.

Grupa osiągnęła po pierwszym półroczu 42 procent rentowności netto, z czego jest bardzo zadowolona. Nielubowicz wskazał, że CD Projekt od minionego półrocza pokazuje nakłady na gry w aktywach trwałych i będą one podlegały amortyzacji.

- Widać teraz, ile wydajemy na bieżącą produkcje gier, czyli blisko 29 mln w pierwszym półroczu, co jest związane ze zwiększeniem skali działalności i większą liczbą produkcji. Dwa największe projekty w toku to 'Cyberpunk 2077' i 'Gwint' - powiedział członek zarządu CD Projekt.

Należności grupy wynoszą 103 mln zł, środki pieniężne 504 mln zł, a przepływy operacyjne sięgnęły 140 mln po pierwszych sześciu miesiącach roku.

W skład grupy CD Projekt wchodzą: CD Projekt RED - deweloper gier wideo z gatunku RPG i GOG - globalna platforma cyfrowej dystrybucji gier.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(4)
WYRÓŻNIONE
luki
8 lat temu
gratulacje. POTRZEBUJEMY WIĘCEJ TAKICH POLSKICH FIRM DOBRE BO POLSKIE
meh
8 lat temu
firma stala sie rodzynkiem w branzy dzieki podejsciu do swoich odbiorcow i jakosci produktow. Jeszcze troche i w branzy na calym swiecie beda mowic 'zrobcie to jak redzi'. Gratulacje
antybaran
8 lat temu
Wój z tego wszystkiego będzie jeżeli nie zrobią Wieśka lub gry Wieśkopodobnej, a cała reszta to zaklinanie rzeczywistości. Panowie z CD Projekt Red, albo chcecie mieć firmę albo będzie kupa niestety.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (4)
meh
8 lat temu
firma stala sie rodzynkiem w branzy dzieki podejsciu do swoich odbiorcow i jakosci produktow. Jeszcze troche i w branzy na calym swiecie beda mowic 'zrobcie to jak redzi'. Gratulacje
arek96948
8 lat temu
Można w taką spółkę inwestować, ale żeby skutecznie inwestować w akcje, waluty, surowce czy fundusze nie powinno się tego robić pod wpływem emocji. Trzeba mieć system. Jest dobra książka "Jak stworzyć system transakcyjny do inwestowania na giełdzie" - praktyczna, krok po kroku i polskie realia. Dzięki systemowi opisanemu w tej książce uniknąłem strat na GPW, a teraz zaczynamy jechać w górę
luki
8 lat temu
gratulacje. POTRZEBUJEMY WIĘCEJ TAKICH POLSKICH FIRM DOBRE BO POLSKIE
antybaran
8 lat temu
Wój z tego wszystkiego będzie jeżeli nie zrobią Wieśka lub gry Wieśkopodobnej, a cała reszta to zaklinanie rzeczywistości. Panowie z CD Projekt Red, albo chcecie mieć firmę albo będzie kupa niestety.