Bardzo pozytywnie zareagowali inwestorzy na najnowszy raport finansowy właściciela sieci marketów Dino. Tegoroczny debiutant na giełdzie w środę, po godzinie 10. rośnie o ponad 3 proc.
Już po zamknięciu wtorkowych notowań spółka Dino Polska opublikowała najnowsze wyniki finansowe. Według raportu w pierwszym kwartale zarobiła 30,46 mln zł w porównaniu do 23,39 mln zł w tym samym okresie ubiegłego roku. Oznacza to więc wzrost zysku netto o 30 proc. w ujęciu rocznym.
Dobrze wypadły również przychody spółki. Rozwój sieci sklepów spowodował, że w pierwszym kwartale sprzedaż w Dino przekroczyła 910 mln zł, podczas gdy w tym samym okresie ubiegłego roku było to 707,4 mln zł.
Grupa Dino podaje, że na koniec pierwszego kwartału miała "zabezpieczonych 389 lokalizacji pod dalszy rozwój. 121 działek było kupionych (101 rok temu), z czego na 58 trwały budowy (na 46 w I kw. 2016 r.). W przypadku kolejnych 268 działek grupa Dino miała podpisane umowy przedwstępne na ich zakup (209 na koniec marca 2016 r.)".
Wyniki spółki, a także ambitne plany rozbudowy jej sieci sklepów to dobra wiadomość dla posiadaczy akcji Dino Polska. Spółka w kwietniu zadebiutowała na warszawskiej giełdzie. Wartość oferty przekroczyła 1,6 mld zł, co oznacza, że był to największy debiut na GPW od 2013 r.
Oferta cieszyła się dużym zainteresowaniem inwestorów. Ci drobni mogli kupować akcje po 33,5 zł za akcję. Środowy kurs otwarcia notowań spółki to 41 zł. Oznacza to, że w ciągu miesiąca od debiutu akcjonariusze zarobili już około 20 proc.
Na koniec 2016 r. sieć Dino liczyła 628 supermarketów wobec 511 rok wcześniej i 410 na koniec 2014 r.
Obserwuj bieżące notowania Dino Polska src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1495609200&de=1495638060&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=DNP&colors%5B0%5D=%230082ff&fg=1&fr=1&w=600&h=300&cm=0&lp=1&rl=1"/>