Po słabym pierwszym kwartale ubiegłego roku, spółka Eurocash odnotowała prawie 2 mln złotych zysku w pierwszych trzech miesiącach 2016 roku. Właściciel takich marek jak Delikatesy Centrum, Euro Sklep czy Lewitan tłumaczy, że pozytywnie na wyniki spółki wpływa lekki wzrost cen żywności oraz dalszy rozwój działalności. Sieć sklepów "abc" w pierwszym kwartale powiększyła się o 299 placówek.
Właściciel m.in. takich marek jak Delikatesy Centrum, Euro Sklep, Lewitan czy inMedio zarobił w pierwszym kwartale 1,978 mln złotych, wobec 3,1 mln złotych straty w tym samym okresie rok wcześniej.
Zysk przed opodatkowaniem z wyłączeniem kosztów amortyzacji (EBITDA)
w tym samym okresie wzrósł do 47,3 mln zł w stosunku do 41,8 mln zł rok wcześniej, a skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 4 764,05 mln zł w pierwszych trzech miesiącach 2016 roku wobec 4 605,77 mln zł rok wcześniej.
- W pierwszym kwartale 2016 roku ceny żywności i napojów bezalkoholowych wzrosły średnio o 0,4 proc. rok do roku i był to drugi kwartał z rzędu, kiedy obserwowaliśmy niewielki wzrost cen. Na rynku produktów szybko zbywalnych utrzymuje się silna konkurencja ze strony dyskontów. Grupa Eurocash dalej jednak wspiera swoich małoformatowych klientów poprzez budowę efektu skali, co zostało poparte 3,4-proc. wzrostem sprzedaży. Na ten wzrost złożył się zarówno stabilny rozwój organiczny, jak i nabycie 50 proc. udziałów w Firmie Rogala, prowadzącej ponad 60 placówek franczyzowych w sieci Delikatesy Centrum - powiedział członek zarządu spółki Jacek Owczarek, cytowany w komunikacie.
Istotny wzrost sprzedaży Grupa Eurocash zanotowała w formacie Delikatesy Centrum. Hurtowa sprzedaż do tej sieci franczyzowej wzrosła w pierwszym kwartale 2016 roku o ponad 9 proc. Na koniec pierwszego kwartału 2016 roku sieć Delikatesy Centrum liczyła 1065 sklepów.
Sieć sklepów "abc" na koniec marca liczyła już 7957 placówek, co oznacza, że w pierwszym kwartale powiększyła się o 299 sklepów, a w ostatnich 12 miesiącach (od kwietnia 2015 roku do marca 2016 roku) przyłączyło się do niej 956 placówek.
"W pierwszym kwartale 2016 r. koncentrowaliśmy się przede wszystkim na poprawie efektywności. W rezultacie zarówno na poziomie zysku brutto na sprzedaży, jak i EBITDA zanotowaliśmy wzrost rentowności, co w efekcie przełożyło się na 2 mln zł zysku netto w pierwszym kwartale 2016 roku wobec 3 mln zł straty w ubiegłym roku. Należy przy tym pamiętać, że w naszej działalności pierwsze miesiące roku tradycyjnie mają znikomy udział w całorocznych zyskach, a zdecydowaną większość wypracowujemy w kolejnych kwartałach - dodał Owczarek.
Inwestorzy nie zareagowali z entuzjazmem na przedstawione przez spółkę wyniki. Po trzech godzinach sesji jej akcje tracą prawie 4 procent.
Notowania akcji Eurocash w piątek src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1463122800&de=1463153400&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=EUR&colors%5B0%5D=%230082ff&fg=1&fr=1&w=605&h=284&cm=0&lp=1&rl=1"/>
Grupa Eurocash to największa polska grupa zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych (FMCG). W ramach prowadzonych przez Grupę Eurocash sieci franczyzowych i partnerskich skupionych jest ok. 13 tysięcy niezależnych sklepów detalicznych. Spółka jest notowana na GPW od 2005 roku.