Największa firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności w Polsce po półroczu jest na plusie. Eurocash zarobił na czysto 21 mln zł, wymazując straty z pierwszych trzech miesięcy tego roku.
Giełdowy Eurocash odkrył karty. Z opublikowanego w środę raportu finansowego wynika, że od kwietnia do czerwca wypracował 36,78 mln zł zysku netto. W ten sposób z nawiązką odrobił straty po pierwszym kwartale, które sięgały 16 mln zł.
Znacząco poprawił też wyniki w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. Drugi kwartał 2017 Eurocash kończył prawie 63 mln zł pod kreską.
Na dobry wynik drugiego kwartału złożyła się sprzedaż o wartości 5 mld 775 mln zł. To oznacza wzrost przychodów rok do roku o ponad 300 mln zł. Przypomnijmy, że w ramach grupy Eurocash są sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszające ponad 14 tys. niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak ABC, Grosze, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep i Gama.
W ostatnim czasie Eurocash przejął sieć sklepów Mila, a na początku ubiegłego roku włączył do swojej grupy także sklepy EKO. W najnowszym raporcie spółka zwraca uwagę na prowadzoną integrację i renowację sklepów EKO. W tym roku 149 punktów zostało już przemianowanych na Delikatesy Centrum, a trzy zaczęły funkcjonować pod szyldem Lewiatan.
Choć wyniki za drugi kwartał wyraźnie poprawiły się w skali roku, oczekiwania były bardziej wygórowane. Ankieta PAP, przeprowadzona wśród analityków wskazywała, że oczekują oni średnio niecałe 46 mln zł zysku, a więc o prawie 10 mln zł więcej.
Mimo tego notowania giełdowe Eurocashu wyglądają zaskakująco dobrze. Akcje spółki po publikacji raportu zyskują na wartości ponad 4 proc. To najlepsze osiągnięcie wśród dwudziestki największych spółek z GPW.
Obserwuj bieżące notowania akcji Eurocashu src="https://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1535526000&de=1535555400&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=EUR&colors%5B0%5D=%230082ff&fg=1&fr=1&w=605&h=284&cm=0&lp=1&rl=1"/>
Zdecydowana poprawa widoczna jest też w podsumowaniu całego pierwszego półrocza. Eurocash przy sprzedaży na poziomie 10 mld 775 mln zł miał niecałe 21 mln zł zysku netto. W tym samym czasie ubiegłego roku przychody wyniosły 10 mld 118 mln zł, co jednak nie wystarczyło na osiągnięcie zysku. Straty sięgały 78 mln zł.
W raporcie finansowy czytamy, że rozwijany przez Eurocash projekt dostaw produktów świeżych, który jest kluczowy dla wzmocnienia pozycji konkurencyjnej sklepów detalicznych, przyniósł w pierwszym półroczu ponad 300 mln zł przychodów i był bliski osiągnięcia progu rentowności już w drugim kwartale.
Eurocash rozwija też nowe projekty. Po okresie testów, zdecydowano o udostępnieniu niezależnym przedsiębiorcom konceptów Duży Ben oraz Kontigo. Sieci te będą rozwijane w modelu franczyzowym i agencyjnym.
Czytaj więcej: Nowy monopolowy. Eurocash rusza w Polskę z Dużym Benem
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Spółka od 2005 roku jest notowana na warszawskiej giełdzie.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl