Największa polska grupa zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych zwiększa sprzedaż. Nie przekłada się to jednak na zyski, które od lipca do września wyniosły 58 mln zł - są o kilkanaście procent niższe niż rok wcześniej.
Eurocash w trzecim kwartale tego roku zarobił 58,66 mln zł. To sporo gorszy wynik niż w tym samym okresie ubiegłego roku, gdy zysk netto wyniósł 70,12 mln zł. Niewiele pomogła wyższa sprzedaż sieci, która skoczyła z 5,48 mld zł do 5,76 mld zł.
W podobnych proporcjach rozkłada się wynik grupy, licząc od początku roku. Na przestrzeni 9 miesięcy zysk spadł ze 115 do 112 mln zł przy sprzedaży rosnącej z 15,27 do 15,86 mld zł.
Pu publikacji danych finansowych kurs akcji Eurocash na giełdzie w Warszawie wyraźnie spadł. Mowa o ponad 4 proc. - to najsłabszy wynik wśród 20 największych spółek notowanych na GPW.
Obserwuj bieżące notowania akcji Eurocash na GPW src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1478764800&de=1478794200&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=EUR&colors%5B0%5D=%230082ff&fg=1&fr=1&w=605&h=284&cm=0&lp=1&rl=1"/>
Spółka tłumaczy, że słabsza rentowność to wynik inwestycji w rozwój innowacyjnych formatów sprzedaży pod takimi markami jak Kontigo, abc na kołach, 1minute czy Duży Ben. - Jesteśmy przekonani, że przyniosą one pozytywne długofalowe rezultaty - podkreśla Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy spółki Eurocash.
Wiceprezes stara się uspokajać inwestorów. - W trzecim kwartale sprzedaż do klientów w Polsce wzrosła o blisko 8 proc., podczas gdy wzrost całego rynku FMCG w tym okresie szacowany jest na 1,8 proc. To oznacza, że ponownie umocniliśmy udziały rynkowe i to niemal we wszystkich kluczowych formatach dystrybucji - przekonuje Owczarek.
Wiceprezes dodaje, że silne wzrosty dotyczyły w szczególności sprzedaży do klientów zrzeszonych w ramach wspieranych przez Eurocash systemów partnerskich i franczyzowych. W przypadku Delikatesów Centrum, wzrost ten przekroczył 7 proc., a w przypadku klientów franczyzowych, obsługiwanych przez Eurocash Dystrybucję (czyli m.in. sklepy Groszek i Lewiatan) wyniósł 10 proc.
Grupa Eurocash to największa polska grupa zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych (FMCG). W ramach prowadzonych przez grupę sieci franczyzowych i partnerskich skupionych jest około 14 tysięcy niezależnych sklepów detalicznych. Spółka jest notowana na GPW od 2005 roku.