Właściciel takich marek jak Gino Rossi oraz Simple Creative Products poprawił wyniki w pierwszym półroczu tego roku, wypracowując 3,42 mln złotych zysku netto. Jest to efekt wyższych marż uzyskiwanych przez spółkę. Firma chce się skoncentrować na sprzedaży swoich produktów w internecie.
Wzrosty zysku spółki Gino Rossi za pierwsze półrocze wyniósł aż 72 procent rok do roku. Nieco niższe w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego były jednak przychody. Firma osiągnęła ze sprzedaży 133 mln złotych przychodu, o ponad 3 mln złotych mniej rok do roku.
Większy zysk przy nieco niższych przychodach to efekt rosnącej marży spółki. Skonsolidowana marża brutto w pierwszych 6 miesiącach roku wzrosła o 3,9 punktu procentowego i wyniosła 51,9 procent.
"Zrealizowaliśmy tym samym pierwszy etap całości prac związanych z programem podniesienia marż handlowych. Program ten, oparty o optymalizację materiałową, produkcyjną i konstrukcyjno-technologiczną, rozpisany jest na 2 lata i zakończy się w czwartym kwartale 2017 roku. Docelowymi poziomami marży wyjściowej są dla Gino Rossi około 70-71 procent, zaś dla Simple około 78-79 procent" - czytamy w raporcie spółki.
Spółka stawia na sprzedaż internetową zamiast otwierać nowe sklepy
"Zgodnie z przyjętą strategią koncentracji na wzroście marż tylko w niewielkim stopniu (maksymalnie o kilka procent w skali roku) zwiększamy powierzchnię handlową. Koncentrujemy się natomiast na rozwoju e-commerce - w pierwszym półroczu uruchomiliśmy sklepy internetowe w Czechach i na Słowacji, wkrótce nastąpi to w krajach nadbałtyckich. Oceniamy, że docelowo udział kanału e-commerce w sprzedaży Simple może wynosić około 25 procent, a w Gino Rossi ponad 15 procent. Aktualnie udziały te wynoszą w sprzedaży detalicznej odpowiednio około 15 procent i około 9 procent" - napisano w raporcie.
Gino Rossi rozwija także współprace z zewnętrznymi sklepami internetowymi. Firma mocniej angażuje się również w projektowanie i wykonawstwo dla innych marek (segment B2B).
"Nowością w naszej ofercie są także oferowane w segmencie B2B akcesoria o charakterze reklamowym - chcemy rozwinąć ten kanał sprzedaży, aby jak najlepiej wykorzystać choćby sezon świąteczny. Spodziewamy się, że może nam to zapewniać kilka milionów złotych sprzedaży już w drugim półroczu tego roku, a nawet kilkanaście milionów złotych dodatkowych przychodów skali całego przyszłego roku. Ponadto sukcesywnie poszerzamy ofertę handlową - zarówno Simple, jak i Gino Rossi - o dodatki, m.in. drobne akcesoria skórzane oraz biżuterię ze skóry i metali szlachetnych" - podaje spółka.
Koszty sprzedaży oraz koszty administracyjne Gino Rossi wzrosły w sumie o 8 procent rok do roku. Tendencję tą spółka tłumaczy wzrostem notowań euro oraz ujęciem w raporcie działalności na rynku czeskim.