Wysokie temperatury w lecie sprzyjały piciu piwa. Szczególnym zainteresowaniem cieszyły się marki premium, choć zaskakująco dobrze sprzedawały się też piwa bezalkoholowe. Grupa Żywiec może się pochwalić wynikiem na poziomie prawie 960 mln zł.
Branża piwna charakteryzuje się sezonowością produkcji i sprzedaży. Szczyt sezonu przypada na miesiące letnie. W związku z bardzo dobrą pogodą w tym roku, wyniki grupy Żywiec okazały się zdecydowanie lepsze niż rok wcześniej - wynika z opublikowanego w środę raportu finansowego spółki.
W trzecim kwartale, a więc od lipca do września, grupa Żywiec odnotowała 958 mln 907 tys. zł sprzedaży. To o ponad 158 mln zł (2 proc.) więcej niż w tym samym okresie 2017 roku. W raporcie firma nie podaje ilościowego wzrostu sprzedaży piwa, ale przyjmując średnią cenę najbardziej rozpoznawalnej marki jaką jest Żywiec, wychodzi, że sprzedano w tym sezonie letnim o około 6,58 mln piw więcej.
"W trzecim kwartale grupa Żywiec wykorzystała sprzyjające warunki pogodowe do dalszej poprawy dobrych wyników osiągniętych w pierwszym półroczu 2018 roku. Konsumenci częściej sięgali po piwa premium. Marki Żywiec, Heineken i Desperados dynamicznie zwiększyły sprzedaż" - czytamy w komunikacie.
*Czytaj więcej: *Ceny piwa wzrosną dwukrotnie. Wszystko przez globalne ocieplenie
Jak dodaje spółka, wyniki sprzedaży nowej oferty piw bezalkoholowych Żywiec i Heineken oraz nowych wariantów piwa Warka Radler wprowadzonych na rynek pod parasolem Strefy Zero, znacznie przekroczyły oczekiwania. Zwraca też uwagę na skuteczną aktywację marki Warka wokół Mistrzostw Świata w piłce nożnej.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni z naszych wyników w sezonie. Dalsza premiumizacja rynku, wzrost sprzedaży naszych marek premium i produktów bezalkoholowych Strefy Zero, a także dobre wyniki w segmencie marek mainstream przełożyły się na znaczny wzrost przychodów z każdego hektolitra piwa, co pozytywnie wpłynęło na naszą rentowność - komentuje Guillaume Duverdier, prezes grupy Żywiec - Cieszymy się, że nasza strategia budowania wartości przynosi dalsze rezultaty i będziemy ją kontynuować w nadchodzących miesiącach.
Jak na liczbach wypada wspomniany przez prezesa pozytywny wpływ na rentowność? Z prawie 960 mln zł sprzedaży zanotowanych w trzecim kwartale na czysto grupa Żywiec zarobiła 116,78 mln zł. Rok wcześniej zysk netto był o prawie 20 mln zł niższy.
*Czytaj więcej: *Skarbówka chce 68 mln zł od grupy Żywiec. Chodzi o zaległy podatek
W trzecim kwartale grupa Żywiec - jak sama podkreśla - umocniła pozycję lidera w segmencie premium z udziałem w rynku na poziomie 45 proc. Dzięki udanej innowacji Strefa Zero jest obecnie również niekwestionowanym liderem segmentu piw i radlerów bezalkoholowych z blisko 50-procentowym udziałem w rynku.
Od początku roku przychody ze sprzedaży piw grupy Żywiec od klientów zewnętrznych wynoszą 2 mld 600 mln 862 tys. zł wobec 2 mld 524 mln 976 tys. zł rok wcześniej. To oznacza progres w skali roku o około 3 proc. Od stycznia do września zysk netto wyniósł 240,59 mln zł.
Na najnowsze wyniki pozytywnie reagują inwestorzy giełdowi. Akcje Żywca na GPW rosną od rana o około 1 proc. Jedna akcja wyceniana jest na blisko 466 zł, co oznacza, że cały biznes jest wart około 4,8 mld zł.
Obserwuj bieżące notowania akcji grupy Żywiec
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl