Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Wyniki kwartalne TVN. Spada oglądalność, ale...

0
Podziel się:

Zysk netto grupy przekroczył 51 milionów złotych.

Markus Tellenbach, prezes TVN
Markus Tellenbach, prezes TVN (Mariusz Gaczynski/East News)

Zysk grupy TVN wyniósł w czwartym kwartale 2014 roku 51,3 mln zł i okazał się o 3,6 procent niższy od konsensusu na poziomie 53,2 mln zł. Rok wcześniej TVN zanotował 45,8 mln zł zysku. Całodobowa oglądalność głównego kanału w komercyjnej grupie docelowej zmniejszyła się z 16,4 procent w 2010 roku do 13 procent w 2014 roku.

Prognozy analityków wahały się w przedziale 27,6-67 mln zł zysku netto.

Zysk EBITDA grupy według wyliczeń PAP w czwartym kwartale wyniósł 180,4 i był 4,3 proc. wyższy od oczekiwań analityków. Przychody wyniosły 481 mln zł, i były o zaledwie 0,1 proc. wyższe od konsensusu.

Wynik za czwarty kwartał zgodnie z zapowiedziami zarządu obciążyły dodatkowe koszty związane z możliwą transakcją zmiany kontroli nad TVN. Koszty te wyniosły 5,1 mln zł. Spółka podała w prezentacji, że _ dalsze koszty zostaną poniesione w przypadku zrealizowania transakcji zmiany kontroli w roku 2015 _.

Koszty finansowe grupy w czwartym kwartale wyniosły 54 mln zł wobec 55,1 mln zł rok wcześniej.

Porównanie wyników TVN z poprzednimi okresami
4Q2014 wyniki oczekiwania różnica r/r kw/kw YTD2014 rdr
Przychody 481,0 480,6 0,1% 4,3% 46,4% 1593,8 3,5%
EBITDA 180,4 173,0 4,3% 424,8% 99,9% 549,0 47,4%
EBIT 161,5 154,8 4,4% 775,5% 125,5% 477,3 60,6%
Zysk netto 51,3 53,2 -3,6% 12,1% - 194,7 -
marża EBITDA 37,5% 36,0% 1,52 30,05 10,03 34,4% 10,26
marża EBIT 33,6% 32,2% 1,37 29,57 11,77 29,9% 10,65
marża netto 10,7% 11,1% -0,42 0,74 15,90 12,2% 25,06

źródło: PAP

W całym 2014 roku grupa wypracowała 530,4 mln zł skorygowanego zysku EBITDA. Wynik okazał się 2 proc. wyższy od prognozowanych przez TVN 520 mln zł. Marża skorgownego zysku EBITDA wyniosła 33,3 proc.

Całoroczne przychody grupy wzrosły 3,6 proc. do 1 593 mld zł, co było zbieżne z prognozą mówiącą o niskim, jednocyfrowym wzroście. Przychody z reklamy wzrosły o 5,1 proc., zgodnie z prognozą.

- _ TVN planuje w 2015 roku zwiększyć przychody reklamowe szybciej niż cały rynek reklamy telewizyjnej. Spółka spodziewa się także dalszej poprawy rentowności _ - napisał prezes Markus Tellenbach w liście do akcjonariuszy.

- _ Tempo wzrostu gospodarczego powinno nadal przyspieszać i przewidujemy, że przełoży się to na rynek reklamy telewizyjnej. Wiodąca pozycja na rynku przyniesie nam wzrost przychodów powyżej jego dynamiki, a rentowność ulegnie dalszej poprawie - zgodnie z naszą średnioterminową prognozą _ - napisał prezes. - _ W całym roku 2014 r. rynek reklamy telewizyjnej wzrósł o 4,8 proc. w porównaniu do 2013 r. _

Nakłady inwestycyjne TVN w 2014 roku wyniosły 70,3 mln zł wobec prognozowanych 60 mln zł.

Wskaźnik zadłużenie netto do skorygowanego wyniku EBITDA grupy na koniec roku osiągnął wartość 3,9, spadając z 4,3 na koniec 2013 roku.

Grupa utrzymała prognozy na 2015 rok, które mówią o 590 mln zł skorygowanego zysku EBITDA oraz wzroście przychodów o 5-9 proc.

Całodobowa oglądalność głównego kanału TVN w komercyjnej grupie docelowej zmniejszyła się z 16,4 proc. w 2010 r. do 13,0 proc. w 2014 roku. Jak podała spółka w komunikacie tendencja ta została zrównoważona przez wzrost oglądalności programów tematycznych z 6,0 proc. do 9,1 proc. w tym samym okresie.

Liczba abonentów platformy nC+ spadła w 2014 roku o 2,146 mln z 2,197 mln rok wcześniej. Miesięczne ARPU z usług abonamentowych wyniosło 68,3 mln zł (wzrost o 4 proc. rok do roku). Łączne przychody nC+ wyniosły 2,148 mln zł (spadek o 5 proc).

TVN podał w prezentacji wynikowej, że udział w zysku nC+ osiągnął 17,5 mln zł, na tle 54,5 mln zł straty w 2013 r. Udział w zysku Onet osiągnął 14,2 mln zł, w porównaniu do 8,8 mln zł w 2013 r.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)