Zysk grupy TVN wyniósł w czwartym kwartale 2014 roku 51,3 mln zł i okazał się o 3,6 procent niższy od konsensusu na poziomie 53,2 mln zł. Rok wcześniej TVN zanotował 45,8 mln zł zysku. Całodobowa oglądalność głównego kanału w komercyjnej grupie docelowej zmniejszyła się z 16,4 procent w 2010 roku do 13 procent w 2014 roku.
Prognozy analityków wahały się w przedziale 27,6-67 mln zł zysku netto.
Zysk EBITDA grupy według wyliczeń PAP w czwartym kwartale wyniósł 180,4 i był 4,3 proc. wyższy od oczekiwań analityków. Przychody wyniosły 481 mln zł, i były o zaledwie 0,1 proc. wyższe od konsensusu.
Wynik za czwarty kwartał zgodnie z zapowiedziami zarządu obciążyły dodatkowe koszty związane z możliwą transakcją zmiany kontroli nad TVN. Koszty te wyniosły 5,1 mln zł. Spółka podała w prezentacji, że _ dalsze koszty zostaną poniesione w przypadku zrealizowania transakcji zmiany kontroli w roku 2015 _.
Koszty finansowe grupy w czwartym kwartale wyniosły 54 mln zł wobec 55,1 mln zł rok wcześniej.
Porównanie wyników TVN z poprzednimi okresami | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
4Q2014 | wyniki | oczekiwania | różnica | r/r | kw/kw | YTD2014 | rdr |
Przychody | 481,0 | 480,6 | 0,1% | 4,3% | 46,4% | 1593,8 | 3,5% |
EBITDA | 180,4 | 173,0 | 4,3% | 424,8% | 99,9% | 549,0 | 47,4% |
EBIT | 161,5 | 154,8 | 4,4% | 775,5% | 125,5% | 477,3 | 60,6% |
Zysk netto | 51,3 | 53,2 | -3,6% | 12,1% | - | 194,7 | - |
marża EBITDA | 37,5% | 36,0% | 1,52 | 30,05 | 10,03 | 34,4% | 10,26 |
marża EBIT | 33,6% | 32,2% | 1,37 | 29,57 | 11,77 | 29,9% | 10,65 |
marża netto | 10,7% | 11,1% | -0,42 | 0,74 | 15,90 | 12,2% | 25,06 |
źródło: PAP
W całym 2014 roku grupa wypracowała 530,4 mln zł skorygowanego zysku EBITDA. Wynik okazał się 2 proc. wyższy od prognozowanych przez TVN 520 mln zł. Marża skorgownego zysku EBITDA wyniosła 33,3 proc.
Całoroczne przychody grupy wzrosły 3,6 proc. do 1 593 mld zł, co było zbieżne z prognozą mówiącą o niskim, jednocyfrowym wzroście. Przychody z reklamy wzrosły o 5,1 proc., zgodnie z prognozą.
- _ TVN planuje w 2015 roku zwiększyć przychody reklamowe szybciej niż cały rynek reklamy telewizyjnej. Spółka spodziewa się także dalszej poprawy rentowności _ - napisał prezes Markus Tellenbach w liście do akcjonariuszy.
- _ Tempo wzrostu gospodarczego powinno nadal przyspieszać i przewidujemy, że przełoży się to na rynek reklamy telewizyjnej. Wiodąca pozycja na rynku przyniesie nam wzrost przychodów powyżej jego dynamiki, a rentowność ulegnie dalszej poprawie - zgodnie z naszą średnioterminową prognozą _ - napisał prezes. - _ W całym roku 2014 r. rynek reklamy telewizyjnej wzrósł o 4,8 proc. w porównaniu do 2013 r. _
Miesięczne notowania TVN src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1420528838&de=1423177200&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=TVN&colors%5B0%5D=%231f5bac&fg=1&w=640&h=250&cm=0&lp=1"/>
Nakłady inwestycyjne TVN w 2014 roku wyniosły 70,3 mln zł wobec prognozowanych 60 mln zł.
Wskaźnik zadłużenie netto do skorygowanego wyniku EBITDA grupy na koniec roku osiągnął wartość 3,9, spadając z 4,3 na koniec 2013 roku.
Grupa utrzymała prognozy na 2015 rok, które mówią o 590 mln zł skorygowanego zysku EBITDA oraz wzroście przychodów o 5-9 proc.
Całodobowa oglądalność głównego kanału TVN w komercyjnej grupie docelowej zmniejszyła się z 16,4 proc. w 2010 r. do 13,0 proc. w 2014 roku. Jak podała spółka w komunikacie tendencja ta została zrównoważona przez wzrost oglądalności programów tematycznych z 6,0 proc. do 9,1 proc. w tym samym okresie.
Liczba abonentów platformy nC+ spadła w 2014 roku o 2,146 mln z 2,197 mln rok wcześniej. Miesięczne ARPU z usług abonamentowych wyniosło 68,3 mln zł (wzrost o 4 proc. rok do roku). Łączne przychody nC+ wyniosły 2,148 mln zł (spadek o 5 proc).
TVN podał w prezentacji wynikowej, że udział w zysku nC+ osiągnął 17,5 mln zł, na tle 54,5 mln zł straty w 2013 r. Udział w zysku Onet osiągnął 14,2 mln zł, w porównaniu do 8,8 mln zł w 2013 r.
Porównaj na wykresach spółki i indeksy src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1420528838&de=1423177200&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=TVN&colors%5B0%5D=%231f5bac&fg=1&w=640&h=250&cm=0&lp=1"/>