Wyniki kwartalne Nike, jak w sporcie - i dobre, i złe. Firma zanotowała w trzecim kwartale roku podatkowego skorygowany zysk na akcję w wysokości 55 centów. To rezultat lepszy od oczekiwanych przez analityków 49 centów zysku na akcję.
Nike zanotował już 15. z kolei kwartał, gdy jego zysk był wyższy od prognoz analityków. Niepokoi za to poziom przychodów Nike, które w III kwartale wprawdzie wzrosły o 7,7 proc. i wyniosły 8,03 miliarda dolarów, ale eksperci rynkowi obstawiali tu wynik: 8,20 miliarda dolarów.
Roczne prognozy wyników Nike wcale nie napawają optymizmem. Szefowie firmy przewidują, że w najbliższym roku podatkowym sprzedaż Nike wzrośnie o mniej niż 10 procent. To rozczarowało analityków rynkowych, bo spodziewali się oni wzrostu co najmniej o 10 procent.
Nike stoi przed wieloma poważnymi wyzwaniami - silny dolar wpływa negatywnie na wyniki sprzedaży produktów tej marki na zagranicznych rynkach. W USA Nike ma silną konkurencję - mocno po piętach depcze mu Under Amrour Inc. Na dodatek na wielu zachodnich rynkach słabnie popyt na produkty Nike, bo gospodarki spowalniają tempo wzrostu.
Co ważne - Nike dobrze radzi sobie w Chinach, a jego biznes w tym regionie "rozkwita", pomimo spowolnienia w chińskiej gospodarce.
Nike Inc. to amerykańska firma, jeden z największych na świecie producentów obuwia, odzieży i akcesoriów sportowych. Powstała w 1964 roku.