Zysk włoskiego luksusowego domu mody Prada spadł o 25 proc. Aby poprawić wyniki słynna marka zapowiada działania mające na celu przyciągnięcie młodych klientów, m. in. zwiększenie swojej obecności w internecie.
W pierwszym półroczu 2016 roku przychody firmy spadły o 15 proc. do 1,55 mld dolarów z 1,82 mld dolarów w analogicznym okresie rok temu. Zysk netto wyniósł 141,9 mln dolarów i w porównaniu z ubiegłym rokiem był o 25 proc. mniejszy. Za pogorszeniem wyników stoi m. in. osłabienie popytu w Chinach i we Włoszech.
Firma ogłosiła jednak, że rok 2016 będzie "przełomowy". Aby przyciągnąć więcej klientów - szczególnie młodych - marka zamierza zrewidować ceny, ofertę oraz strategię marketingu online.
Wcześniej Prada była krytykowana za otwarcie zbyt wielu nowych sklepów oraz niewystarczającą promocję w internecie.
Prada zapowiedziała podwojenie sprzedaży online w ciągu następnych dwóch lat. Firma zamierza zwiększyć asortyment produktów oferowanych w internecie, głównie butów. Aby przyciągnąć 20 i 30 latków - chce położyć większy nacisk na aktywność w mediach społecznościowych.