Notowana na Wall Street, amerykańska spółka Procter & Gamble odnotowała 35-procentowy wzrost zysku w drugim kwartale roku obrotowego 2015/2016. Właściciel takich marek jak Braun, Pantene, Gillette, Oral-B czy Head & Shoulders tak duży wzrost dochodowości osiągnął m.in. dzięki wprowadzonym w spółce oszczędnościom oraz skupieniu większej uwagi na bardziej dochodowych markach.
Spółka podała, że zamierza zainwestować w najlepiej rozwijające się marki, jak słynąca z produktów do golenia Gillette, znaną z produkcji detergentów markę Tide oraz Pampers.
Jak czytamy w raporcie, w ostatnich trzech miesiącach koszty sprzedaży produktów spółki spadły o 11,5 procent, a koszty ogólne i administracyjne zmalały o 14 procent. Zysk netto Procter & Gamble wyniósł 3,21 mld dolarów, co daje 1,12 dolara na akcję. W analogicznym okresie rok wcześniej, spółka zarobiła 2,37 mld dolarów, czyli 82 centy na akcję.
Wzrost zysku został osiągnięty mimo niższej o 8,5 procent sprzedaży. Wartość sprzedanych produktów w ostatnich trzech miesiącach sięgnęła 16,92 mld dolarów.