Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Damian Słomski
Damian Słomski
|

Dynamiczny wzrost Wirtualnej Polski. Zyski podskoczyły prawie 3-krotnie

4
Podziel się:

Przychody Wirtualnej Polski zwiększyły się w rok o prawie 14 proc. Medialny holding może się pochwalić 32 mln zł EBITDA i zyskiem netto na poziomie 8,3 mln zł.

Prezes Jacek Świderski podczas prezentacji wyników finansowych Wirtualnej Polski.
Prezes Jacek Świderski podczas prezentacji wyników finansowych Wirtualnej Polski. (materiały prasowe)

Właściciel najpopularniejszego w Polsce horyzontalnego portalu internetowego (Wirtualnej Polski) odkrył karty. W opublikowanym we wtorek raporcie kwartalnym Wirtualna Polska Holding (WPH) pochwaliła się poprawą statystyk najważniejszych wskaźników finansowych.

Przychody ze sprzedaży usług w segmencie online wzrosły w pierwszym kwartale o 12,25 mln zł. To oznacza zwyżkę o 11,9 proc. w porównaniu do przychodów ze sprzedaży tego okresu roku poprzedniego, przy czym analogiczny wzrost przychodów gotówkowych wyniósł 16,42 mln zł (17,4 proc.). W analizowanych okresach transakcje rozliczane gotówkowo stanowiły większość przychodów grupy ze sprzedaży (96,4 proc.).

Głównymi wskaźnikami analizowanymi przez zarząd na potrzeby oceny wyników finansowych grupy są wskaźnik EBITDA oraz skorygowanej EBITDA. EBITDA grupy obliczana jest jako zysk operacyjny powiększony o amortyzację, natomiast skorygowana EBITDA kalkulowana jest jako EBITDA skorygowana o zdarzenia jednorazowe obejmujące: koszty doradztwa transakcyjnego, koszty restrukturyzacji, koszty programu opcji menadżerskich, wynik na zbyciu pozostałych aktywów finansowych, przejściowy wynik netto rozliczeń z transakcji barterowych oraz aktualizację i likwidację aktywów trwałych.

W okresie trzech miesięcy 2018 roku segment online wygenerował 37,5 mln zł skorygowanej EBITDA, co oznacza wzrost o 8,48 mln zł (29,2 proc.) w stosunku do wartości tego wskaźnika w okresie trzech miesięcy roku poprzedniego.

W analizowanym okresie łączna wartość kosztów normalizujących wskaźnik EBITDA segmentu online grupy wyniosła 2,9 mln zł i była o 1,3 mln zł niższa od wartości odnotowanej w analogicznym okresie roku poprzedniego. EBITDA segmentu online w pierwszym kwartale 2018 roku została skorygowana między innymi o koszty restrukturyzacji i integracji (2 mln zł), niegotówkowe koszty programu opcji pracowniczych (0,3 mln zł) oraz koszty aktualizacji i likwidacji aktywów niefinansowych (0,1 mln zł). Ponadto, EBITDA za 3 miesiące została skorygowana o 0,5 mln zł z tytułu przejściowej straty na transakcjach barterowych.

Zobacz także: Zobacz, jak łatwo zacząć oglądać telewizję WP

W ciągu 3 miesięcy 2018 roku na łączne wyniki grupy wpływały koszty związane z rozwijaniem Telewizji WP. Segment TV jest w początkowym etapie rozwoju, w związku z czym nakłady ponoszone w bieżącym okresie na rozwój tego segmentu przewyższają uzyskiwane przychody. W ocenie zarządu ponoszone obecnie nakłady powinny w perspektywie długoterminowej przełożyć się na zwiększenie udziału w rynku, a co za tym idzie na wzrost wartości osiąganych przychodów i rentowności tego segmentu.

W analizowanym okresie całość przychodów ze sprzedaży segmentu TV w wysokości 2,89 mln zł pochodziła ze sprzedaży gotówkowej. Segment ten wygenerował w pierwszych miesiącach 2018 roku ujemną EBITDĘ w wysokości 2,59 mln zł.

źródło: WPH

Łącznie w obu segmentach w trakcie 3 miesięcy 2018 roku wzrosła wartość zarówno skorygowanej i jak i zwykłej EBITDA o odpowiednio 9,92 i 11,16 mln zł, pomimo ujemnych wyników operacyjnych segmentu TV.

Wzrost poziomu EBITDA przełożył się również na wzrost łącznego zysku na działalności operacyjnej grupy, który w analizowanym okresie wzrósł o 9,83 mln zł, pomimo wzrostu amortyzacji o 1,4 mln zł w porównaniu do roku poprzedniego.

źródło: WPH

Wirtualna Polska Holding jest właścicielem najpopularniejszego w Polsce horyzontalnego portalu internetowego - Wirtualnej Polski.

Prowadzi również serwis odpowiadający na potrzeby informacyjne i rozrywkowe młodych internautów - o2.pl oraz specjalistyczne serwisy wertykalne, w tym m.in.: Money.pl, WP SportoweFakty, Dobreprogramy.pl, WP Parenting czy WP Tech. Codziennie odwiedza je 6,4 mln użytkowników. Marki grupy to także stacje radiowe i Telewizja WP oraz serwisy e-commerce.

Wirtualna Polska posiada najwięcej realnych użytkowników poczty elektronicznej w Polsce - 9,3 mln w kwietniu 2018 (dane Gemius/PBI).

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(4)
WYRÓŻNIONE
kniaź
6 lat temu
A zdenerwowanie i strata czasu internautów wzrosły sześciokrotnie przez natrętne reklamy (WERBUNG)
tom
6 lat temu
Czyli masowe clickbaity i manipulacje nagłówkami artykułów (tak, że ten sam tekst wisi przez wiele dni, tyle że w innych miejscach i pod innymi nagłówkami) się opłacają.
wp..lac
6 lat temu
też mi gniot
NAJNOWSZE KOMENTARZE (4)
tom
6 lat temu
Czyli masowe clickbaity i manipulacje nagłówkami artykułów (tak, że ten sam tekst wisi przez wiele dni, tyle że w innych miejscach i pod innymi nagłówkami) się opłacają.
wp..lac
6 lat temu
też mi gniot
kniaź
6 lat temu
A zdenerwowanie i strata czasu internautów wzrosły sześciokrotnie przez natrętne reklamy (WERBUNG)
Pękły wszelki...
6 lat temu
BIOTON wraca do gry. Byczy kapitał zajmuje pozycje