W trzecim kwartale 2015r. Grupa Żywiec S.A., producent piw Żywiec, Warka, Heineken i Tatra, zwiększyła sprzedaż i udziały rynkowe. Pogoda była łaskawa dla rynku, a browar wykorzystał to lepiej niż konkurencja.
- W trzecim kwartale Grupa Żywiec zwiększyła sprzedaż oraz udziały rynkowe. To wynik połączenia korzystnych czynników zewnętrznych - sprzyjająca pogoda w sezonie oraz powrót do współpracy z jedną z sieci handlowych - oraz wdrażanej strategii. Mimo że rynek pozostaje bardzo konkurencyjny i wrażliwy cenowo, udało nam się zwiększyć przychody i zyski poprzez wzmocnienie marek, ale także poprawę naszej bazy kosztowej._ - _ mówi Guillaume Duverdier, prezes zarządu Grupy Żywiec S.A.
- W kolejnych miesiącach będziemy koncentrować się na inwestycjach w marki, atrakcyjną ofertę dla klientów i konsumentów oraz na dostosowaniu naszego modelu biznesowego do sytuacji na rynku_ - _dodał Duverdier.
_ _
Rynek piwa rośnie, a ceny spadają
Chociaż pełne dane dotyczące całego rynku nie są jeszcze dostępne, Grupa Żywiec szacuje, że w ciągu dziewięciu miesięcy 2015 roku sprzedaż piwa w Polsce wzrosła o 1 proc. Rynek pozostaje jednak pod wpływem presji promocyjnej, czego rezultatem jest dalszy spadek średniej ceny piwa.
Po udanym wdrożeniu nowego wariantu Warki Radler czarna porzeczka z limonką, wprowadzeniu cydru Strongbow i powrotu na rynek EB, w trzecim kwartale firma rozwijała swoją ofertę, budując na dotychczasowym powodzeniu wariantów Żywca (Bock, Marcowe, Białe, APA, Porter) i kontynuując rozwój w segmencie premium.
Firma zdecydowała się wprowadzić na rynek kolejny wariant wybrany w głosowaniu konsumentów - Żywiec Saison. Obecnie co czwarta złotówka na rynku piwnych specjalności jest wydawana na propozycje Żywca.
Flagowa marka Żywiec również umacnia swoją wartość, co znajduje odzwierciedlenie we wzroście sprzedaży i udziałów rynkowych.
Oferta marki Desperados została wzbogacona o wariant Desperados Nocturno z mezcalem i rumem.
Z marek regionalnych wprowadzono nowy wariant Specjala - Specjal Niefiltrowany z rokitnikiem oraz Brackie Pils - regionalną propozycję dla południowo-zachodniej Polski.
Grupa Żywiec wzmocniła również marki z segmentu mainstream: Warka została sponsorem Ligi Europy UEFA. Tatra wspierana była intensywną kampanią reklamową oraz efektywną aktywacją konsumencką „Miliony Piw są w Tatrach”.
Wyniki finansowe Żywca
Skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów osiągnęły 949,9 mln złotych, podczas gdy w takim samy okresie poprzedniego roku wyniosły 894,1 mln złotych. Zysk netto w trzecim kwartale 2015 r. wyniósł 136,0 mln złotych, podczas gdy w takim samym okresie roku ubiegłego Grupa Żywiec osiągnęła zysk netto w wysokości 88,9 mln złotych.
Zysk operacyjny wyniósł 181,36 mln zł wobec 121,91 mln zł zysku rok wcześniej.
W okresie I-III kw. 2015 r. spółka miała 223,5 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 116,67 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 2 439,38 mln zł w porównaniu z 2 437,91 mln zł rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie I-III kw. 2015 r. wyniósł 218,92 mln zł wobec 111,83 mln zł zysku rok wcześniej.
Notowania tygodniowe akcji Grupy Żywiec src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1445408743&de=1446048600&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=ZWC&colors%5B0%5D=%230082ff&st=1&w=605&h=284&cm=0&lp=1"/>
Grupa Żywiec w 2014 roku sprzedała blisko 10,7 mln hektolitrów piwa warzonego w pięciu browarach, tj. w Warce, Elblągu, Leżajsku oraz w Żywcu i w Cieszynie. Spółka jest notowana na GPW od 1991 r.
Porównaj na wykresach spółki i indeksy src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1445408743&de=1446048600&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=ZWC&colors%5B0%5D=%230082ff&st=1&w=605&h=284&cm=0&lp=1"/>