Operator systemu wypożyczalni rowerów miejskich i udziałowiec w spółce Brand24 zaskoczył prognozą: przewiduje znaczny wzrost zysku oraz przychodów za ten rok. Informacja ta rozbudziła wyobraźnię inwestorów, co w konsekwencji przełożyło się na mocny wzrost cen akcji spółki na warszawskiej giełdzie.
Notowana na GPW firma Larq, właściciel takich spółek jak NextBike Polska, Brand24 czy Synergic przewiduje, że przychody ze sprzedaży w tym roku sięgną 68,2 mln złotych, a zysk przed opodatkowaniem wyniesie 9,5 mln złotych. To o wiele więcej w stosunku do danych finansowych spółki za ubiegły rok. W 2015 rok Larq stracił 3,3 mln złotych, a przychody osiągnęły wartość 43,9 mln złotych. Jeżeli prognozy się sprawdzą, to będziemy mieli do czynienia z wzrostem przychodów o 55 proc. rok do roku.
Publikacja pozytywnych prognoz sprawiła, że akcje Larq na warszawskiej giełdzie rosną w czwartek o 17 procent.
Notowania akcji spółki Larq w czwartek src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1459407600&de=1459438200&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=LRQ&colors%5B0%5D=%230082ff&fg=1&fr=1&w=605&h=284&cm=0&lp=1&rl=1"/>
Największej poprawy wyników Larq spodziewa się z działalności spółki zależnej NextBike Polska. Dostawca i operator miejskich systemów rowerowych ma zarobić o 106 proc. więcej niż przed rokiem. Zysk przed opodatkowaniem z wyłączeniem kosztów amortyzacji (EBITDA)
ma wynieść 10,5 mln zł.
Powodem poprawy wyników operatora wypożyczalni rowerów miejskich ma być wzrost liczby obsługiwanych jednośladów z 5,4 tys. do 7,6 tys. Nowe wypożyczalnie rowerów miejskich formy NextBike Polska mają stanąć w tym roku m.in. w Łodzi.
Nextbike Polska działa na licencji niemieckiej firmy Nextbike GmbH. Pierwszy system wypożyczalni polska spółka uruchomiła we Wrocławiu w czerwcu 2011 roku. Aktualnie system funkcjonuje również w Warszawie, Opolu, Krakowie, Katowicach, Poznaniu oraz Białymstoku. Do dyspozycji mieszkańców stolicy jest 3039 jednośladów, a w sieci „Wrocławski Rower Miejski” jest ich 740. W Warszawie w ubiegłym roku z systemu korzystano prawie 2 mln razy, a we Wrocławiu prawie 860 tys. razy.
Należąca do spółki Larq firma Brand24, właściciel autorskiego narzędzia do monitoringu treści w internecie, spodziewa się wzrostu przychodów o 85 procent. Z kolei zysk firmy ma wynieść 300 tys. złotych, wobec straty na poziomie 700 tys. złotych rok wcześniej. Poprawa wyników zostanie osiągnięta dzięki wzrostowi liczby aktywnych klientów o 68 procent (1653 użytkowników) wynikających m.in. ze zwiększenia nakładów marketingowych.
Larq w swoim portfelu ma również spółkę Synergic, która jest operatorem i właścicielem niestandardowych nośników reklamy zewnętrznej. Firma spodziewa się wzrostu powierzchni reklamowej dostępnej do sprzedaży o 25 procent z 17,5 tys. metrów kwadratowych do 21,9 tys. metrów kwadratowych. Pozyskała ona nową przestrzeń reklamową w portalach lotniczych, na dworcach kolejowych oraz wybranych lokalizacjach wielkoformatowych w Warszawie. Te działania mają się przełożyć na 11-procentowych wzrost przychodów oraz 10-procentowy wzrost zysku w 2016 roku.
Zobacz także: Będzie obniżka podatku VAT?