"Dla ekspertów opinie te wydają się zaskakująco na wyrost, zwłaszcza, gdy weźmiemy pod uwagę, iż ponad 70% mieszkańców Polski otwarcie deklaruje, iż w żaden sposób nie rozwija swojej wiedzy nt. cyberzagrożeń i nie widzi także takiej potrzeby w najbliższej przyszłości (badanie Kantar TNS na zlecenie ZBP, kwiecień 2018). Tymczasem wg badań Komisji Europejskiej ponad 70% Polaków 'na własnej skórze' doświadczyło (i rozpoznało) przynajmniej jednej próby wyłudzenia wrażliwych danych autoryzacyjnych do swojej bankowości elektronicznej (hasła, PINy, loginy etc.)" - czytamy w komunikacie.
Ponad 70% Polaków, korzystających z bankowości internetowej nie zmieniło hasła do bankowości internetowej w ciągu ostatniego roku, wynika z badań Komisji Europejskiej. Jednocześnie jedynie 13% Polaków podjęło konkretne działania, by zwiększyć swój poziom bezpieczeństwa w sieci, podano również.
"W badaniu opinii przeprowadzonym przez Kantar TNS na zlecenie ZBP Polacy wskazali sektor bankowy jako jeden z najbardziej cyberbezpiecznych sektorów w Polsce. Zaufanie Polaków do sektora bankowego niemal dwukrotnie przekracza poziom zaufania do przedstawicieli wojska i policji oraz prawie pięciokrotnie przewyższa poziom zaufania do sektora telekomunikacyjnego. Jednak bez konsekwentnej edukacji ekonomicznej oraz utrwalania dobrych nawyków wśród klientów w zakresie korzystania z bankowości elektronicznej systemy bezpieczeństwa elektronicznego zbudowane przez sektor bankowy mogą okazać się niewystarczające" - podsumowano.