- poinformował PAP w poniedziałek prezes Zelmera Andrzej Libold.
"Zysk netto po sześciu miesiącach 2005 roku będzie zbliżony do zysku netto z analogicznego okresu 2004 roku" - powiedział PAP Libold.
Libold poinformował, że pełne informacje o wynikach za drugi kwartał będą znane za kilka dni, więc na razie nie może podać konkretnych danych.
W pierwszym półroczu 2004 zysk netto Zelmera wyniósł 11,8 mln zł, przychody netto 134,9 mln zł, a zysk operacyjny 17,1 mln.
Zelmer zakłada na koniec 2005 osiągnięcie 17 mln zł zysku netto oraz 303,7 mln zł przychodów.
"Oficjalnie podtrzymujemy to, co podawaliśmy w raporcie z lutego w zakresie prognoz i realizacji zadań przez spółkę. Przyrost sprzedaży sprzętu AGD oraz większe zyski planowane są na drugie półrocze, co wynika z sezonowości sprzedaży" - powiedział Libold.
Zdaniem Libolda, drugi kwartał dla całej branży AGD był bardzo zły.
"Dla całej branży AGD drugi kwartał był bardzo zły. Największe spadki sprzedaży odnotowaliśmy w odkurzaczach, ale jest to trend światowy, bo takie same komunikaty wydaje Electrolux i Philips" - powiedział Libold.
"W grupie sprzętu drobnego AGD nasza sprzedaż była większa niż w roku ubiegłym" - dodał.
Libold poinformował, że w drugim kwartale Zelmer zanotował spadek sprzedaży eksportowej.
"Eksport produktów w I półroczu 2005 jest o 10 proc. mniejszy w walutach w stosunku do roku ubiegłego, ale jest to wynik sezonowości sprzedaży" - powiedział prezes.
W pierwszym kwartale 2005 r. zysk netto Zelmera spadł do 6,1 mln zł z 8,5 mln zł przed rokiem, a przychody spadły do 72,8 mln zł, z 79,8 mln zł.
Zelmer jest największym w Polsce producentem odkurzaczy i innego drobnego sprzętu AGD, w tym sokowirówek, maszynek do mięsa, krajalnic i czajników bezprzewodowych. Zelmer zatrudnia 2.450 pracowników.