Zakłady Mięsne Henryk Kania mogą w tym roku przekroczyć poziom 1 mld zł sprzedaży po raz pierwszy w swojej historii, poinformował prezes Grzegorz Minczanowski.
"Rok 2015 może być pierwszym w historii spółki, kiedy przekroczymy barierę 1 mld zł sprzedaży" - powiedział Minczanowski, cytowany w komunikacie.
Dodał, że w samym III kwartale br. spółka zwiększyła przychody o 26%, m.in. dzięki rynkowemu sukcesowi propozycji na sezon grillowy. Pierwszy raz w historii kwartalne przychody przekroczyły próg 300 mln zł, podkreślił.
"Utrzymaliśmy także dynamikę zysku netto powyżej 30% rok do roku, jaką wypracowaliśmy także w pierwszym półroczu. Konsekwentnie rozwijamy sprzedaż w Polsce i za granicą, realizując strategię podwojenia skali biznesu" - wskazał prezes.
Spółka zapowiedziała, iż jej celem jest osiągnięcie w roku 2018 dwa razy większych przychodów niż w roku 2014 (jest to około 1,7 mld zł).
Spółka podkreśla, że rosną jej udziały rynkowe, a jej produkty dostępne są już nie tylko w nowoczesnych kanałach sprzedaży, ale również w coraz szerszym zakresie w handlu tradycyjnym (sklepy typu convenience). Istotne jest również poszerzanie portfolio produktowego oraz rozwijanie oferty m.in. w oparciu o przewagi technologiczne.
"Działa już nasza niezwykle efektywna linia do plastrowania. W najbliższym czasie zamierzamy uruchomić kolejne linie, a wygodne w użyciu plastrowane i pakowane wędliny z logo Henryk Kania oraz Henryk Kania Maestro będą gościć w coraz większym stopniu na półkach naszych partnerów handlowych oraz w domach konsumentów" - powiedziała członek zarządu Dominika Rąba.
Dodała, że spółka zamierza również "istotnie zaistnieć w segmencie parówek, gdzie nasz dynamiczny wzrost rozpoczął się już w IV kw. br.".
Zakłady Mięsne Henryk Kania odnotowały 10,89 mln zł jednostkowego zysku netto w III kw. 2015 r. wobec 8,35 mln zł zysku rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży sięgnęły 305 mln zł w III kw. 2015 r. wobec 242 mln zł rok wcześniej.
W okresie I-III kw. 2015 r. spółka miała 26,16 mln zł zysku netto w porównaniu z 19,93 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 770,71 mln zł w porównaniu z 644,53 mln zł rok wcześniej.
Zakłady Mięsne Henryk Kania są notowane na rynku głównym warszawskiej giełdy od marca 2012 r.