CD Projekt zarobił 32,56 mln zł w pierwszym kwartale tego roku wobec 5,22 mln złotych straty rok wcześniej. Kluczem do sukcesu firmy była gra Wiedźmin 3. Na tantiemach licencyjnych i sprzedaży tytułu spółka zarobiła ponad 25 mln złotych.
Według opublikowanego w czwartek raportu finansowego rosły również przychody CD Projekt. Ich wartość sięgnęła 87 mln złotych wobec 25,59 mln zł rok wcześniej.
Jak czytamy w raporcie, największy udział w przychodach miała wartość uzyskanych tantiem licencyjnych wynikających głównie z kontynuowanej, wysokiej sprzedaży gry "Wiedźmin 3: Dziki Gon", które wyniosły 63,667 mln złotych.
"Wartość przychodów ze sprzedaży towarów i materiałów Grupy (23 223 tys. zł) wynikała w największym stopniu ze sprzedaży zrealizowanej przez platformę GOG.com (20 103 tys. zł) oraz w mniejszym stopniu ze sprzedaży fizycznych elementów gier (nośniki, pudełka, etc.) przez studio CD Projekt Red (3 117 tys. zł)" - czytamy w raporcie CD Projekt.
Największe koszty spółki za pierwszy kwartał dotyczyły aktywności marketingowej studia CD Projekt Red związane z planowaną na dzień 31 maja 2016 roku premierą dodatku 'Krew i Wino', a także koszty sprzedaży związane z bieżącą działalnością platformy GOG.com.
Zobacz, jaka była reakcja inwestorów na opublikowane w czwartek wyniki CD Projekt src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1463036400&de=1463067000&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=CDR&colors%5B0%5D=%230082ff&fg=1&fr=1&w=605&h=284&cm=0&lp=1&rl=1"/>
"Największą składową kosztów ogólnego zarządu (łącznie 9 078 tys. zł) oraz pozostałych kosztów operacyjnych (łącznie 5 520 tys. zł) była wartość wynagrodzeń wraz z rezerwami na poczet kosztów przyszłych wynagrodzeń uzależnionych od wyniku" - napisano w raporcie.
W skład grupy CD Projekt wchodzą: CD Projekt RED - deweloper gier wideo z gatunku RPG i GOG - globalna platforma cyfrowej dystrybucji gier.