Southbank Media Limited, spółka zależna od Scripps Networks Interactive, kupiła w ramach wezwania 156,7 miliona akcji TVN - wynika z komunikatu DM Banku Handlowego.
"Rozliczenie transakcji w ramach wezwania zostanie przeprowadzone w dniu 1 września 2015 roku" - podaje biuro maklerskie. Na początku lipca amerykański inwestor ogłosił wezwanie na 160,9 miliona akcji TVN, oferując cenę po 20 złotych za sztukę.
Zgodnie z zapowiedziami Amerykanów TVN ma zostać wycofany z obrotu na warszawskiej giełdzie do końca roku.
Wcześniej Scripps Networks Interactive sfinalizował przejęcie 52,7 procent akcji TVN od Grupy ITI i Canal+. Firma zapłaciła 584 miliony euro za 100 procent udziałów w N-Vision, która posiada bezpośrednio i pośrednio - poprzez Polish Television Holding B.V. (PTH) - około 52,7 procent udziału w kapitale TVN S.A. Nabywcą jest Southbank Media Ltd. - brytyjska spółka zależna od Scripps Networks Interactive.
Scripps Networks Interactive to jeden z wiodących producentów angażujących treści dotyczących wnętrz, jedzenia oraz podróży. W portfolio SNI można znaleźć niezwykle popularne marki telewizyjne i internetowe, takie jak HGTV, DIY Network, Food Network, Cooking Channel, Travel Channel czy Great American Country, których łączny zasięg miesięczny w Stanach Zjednoczonych to ponad 190 milionów widzów.
- TVN ma bardzo dobre programy, więc nie będziemy robić zmian. W dłuższej perspektywie nasze doświadczenie na bazie programów lifestylowych pozwoli na rozwój nowych idei, ale będzie to raczej ewolucja - twierdzi Joe NeCastro, podkreślając, że uwzględni ona specyfikę lokalnego rynku, jakim jest Polska.
Przedstawiciel władz Scripps Networks wyraźnie zaznaczył również w rozmowie z money.pl, że przejęcie TVN nie oznacza rewolucji dla samych pracowników spółki. Podkreślił, że nie powinni mieć oni obaw o ewentualne zwolnienia. - Po okresie niepewności związanej z zapowiadaną sprzedażą TVN przyszedł czas na stabilizację. Pracownicy będą mieli nasze wsparcie - mówi Joe NeCastro.