ZUE złożyło ostatnio swoje oferty Bydgoszczy i Poznaniowi.
- Tych zleceń pojawiło się dużo i będzie jeszcze więcej. Traktujemy rynek tramwajowy równorzędnie z kolejowym, choć jest wielokrotnie mniejszy. To jest dobry rynek, ma potencjał i chcemy startować w kolejnych przetargach, ale ofertować będziemy ostrożnie - podkreśla Wiesław Nowak, prezes ZUE.
Czołowa polska spółka z branży budowlanej w najnowszym raporcie podała, że w ostatnim czasie złożyła trzy najkorzystniejsze oferty w tym sektorze: dwie w Bydgoszczy i jedną Poznaniu. Ich łączna wartość to około 230 mln zł.
Wszystkie złożone przez ZUE oferty przekraczały jednak budżet założony przez zamawiających.
- Zamawiający muszą się przyzwyczaić, że takich sytuacji będzie więcej. To oczywiście od nich zależy, jak podejdą do tych kwestii. W Bydgoszczy różnica w cenach jest znaczna, w Poznaniu mniejsza. Liczymy, że przynajmniej część z tych umów podpiszemy - wskazuje prezes Nowak.
Obecnie ZUE bierze udział w innych przetargach w infrastrukturze miejskiej w Polsce o szacowanej wartości około 1,4 mld zł.
Zakontraktowany portfel zamówień ZUE na wszystkie roboty budowlano-montażowe ma obecnie wartość blisko 2,3 mld zł netto. Zapewnia realizację prac w latach 2018-2021. Niezależnie od powyższego, ZUE uczestniczy obecnie w postępowaniach przetargowych na łączną szacowaną kwotę około 5,9 mld zł.
Głównym przedmiotem działalności grupy ZUE jest projektowanie oraz realizacja, w formule generalnego wykonawstwa, kompleksowych usług budowy i modernizacji linii tramwajowych oraz kolejowych, wraz z infrastrukturą towarzyszącą.
Prezes Nowak nie chce się jednak ograniczać tylko do infrastruktury szynowej.
- Chcemy wejść w kolejne dziedziny działalności. Nie będziemy unikać innych zamówień, niezwiązanych bezpośrednio z infrastrukturą szynową, np. samorządowych, gdzie możemy wystąpić w roli wykonawcy lub podwykonawcy - wyjaśnia.
W raporcie kwartalny możemy przeczytać, że prowadzona przez ZUE działalność budowlana jest obecnie rozwijana, żeby w oparciu o własne kompetencje i środki spółka mogła realizować prace z zakresu robót żelbetowych takich jak np. wiadukty, mosty, przepusty, mury oporowe czy ekrany akustyczne.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl