Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Damian Słomski
|

Miasta inwestują w tramwaje. ZUE złożyło oferty na ponad 200 mln zł

1
Podziel się:

Jedna z czołowych polskich firm budownictwa szynowego ocenia, że na rynku tramwajowym nastąpiło ożywienie.

Tramwaje Pesy w Toruniu.
Tramwaje Pesy w Toruniu. (Adam Wysocki/East News)

ZUE złożyło ostatnio swoje oferty Bydgoszczy i Poznaniowi.

- Tych zleceń pojawiło się dużo i będzie jeszcze więcej. Traktujemy rynek tramwajowy równorzędnie z kolejowym, choć jest wielokrotnie mniejszy. To jest dobry rynek, ma potencjał i chcemy startować w kolejnych przetargach, ale ofertować będziemy ostrożnie - podkreśla Wiesław Nowak, prezes ZUE.

Czołowa polska spółka z branży budowlanej w najnowszym raporcie podała, że w ostatnim czasie złożyła trzy najkorzystniejsze oferty w tym sektorze: dwie w Bydgoszczy i jedną Poznaniu. Ich łączna wartość to około 230 mln zł.

Wszystkie złożone przez ZUE oferty przekraczały jednak budżet założony przez zamawiających.

- Zamawiający muszą się przyzwyczaić, że takich sytuacji będzie więcej. To oczywiście od nich zależy, jak podejdą do tych kwestii. W Bydgoszczy różnica w cenach jest znaczna, w Poznaniu mniejsza. Liczymy, że przynajmniej część z tych umów podpiszemy - wskazuje prezes Nowak.

Obecnie ZUE bierze udział w innych przetargach w infrastrukturze miejskiej w Polsce o szacowanej wartości około 1,4 mld zł.

Zobacz także: Tramwaje Solarisa będą jeździć w Lipsku

Zakontraktowany portfel zamówień ZUE na wszystkie roboty budowlano-montażowe ma obecnie wartość blisko 2,3 mld zł netto. Zapewnia realizację prac w latach 2018-2021. Niezależnie od powyższego, ZUE uczestniczy obecnie w postępowaniach przetargowych na łączną szacowaną kwotę około 5,9 mld zł.

Głównym przedmiotem działalności grupy ZUE jest projektowanie oraz realizacja, w formule generalnego wykonawstwa, kompleksowych usług budowy i modernizacji linii tramwajowych oraz kolejowych, wraz z infrastrukturą towarzyszącą.

Prezes Nowak nie chce się jednak ograniczać tylko do infrastruktury szynowej.

- Chcemy wejść w kolejne dziedziny działalności. Nie będziemy unikać innych zamówień, niezwiązanych bezpośrednio z infrastrukturą szynową, np. samorządowych, gdzie możemy wystąpić w roli wykonawcy lub podwykonawcy - wyjaśnia.

W raporcie kwartalny możemy przeczytać, że prowadzona przez ZUE działalność budowlana jest obecnie rozwijana, żeby w oparciu o własne kompetencje i środki spółka mogła realizować prace z zakresu robót żelbetowych takich jak np. wiadukty, mosty, przepusty, mury oporowe czy ekrany akustyczne.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

budownictwo
giełda
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(1)
WYRÓŻNIONE
nie istotne
7 lat temu
A w centrum Polski radośnie Łódzkie MPK przy poklasku władz Łodzi likwidują najdłuższą w Polsce linię tramwajową czyli 46. W dobie proekologii likwiduje się przyjazny środowisku transport zastępując go spalinowymi autobusami bądź zmuszając ludzie do jeżdżenia w zamian samochodami, na pewno nie elektrycznymi... Brawo Łódź, brawo MPK.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (1)
nie istotne
7 lat temu
A w centrum Polski radośnie Łódzkie MPK przy poklasku władz Łodzi likwidują najdłuższą w Polsce linię tramwajową czyli 46. W dobie proekologii likwiduje się przyjazny środowisku transport zastępując go spalinowymi autobusami bądź zmuszając ludzie do jeżdżenia w zamian samochodami, na pewno nie elektrycznymi... Brawo Łódź, brawo MPK.